Sökning: "4 hörn"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden 4 hörn.

  1. 1. Random Edge is not faster than Random Facet on Linear Programs

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Nicole Hedblom; [2023]
    Nyckelord :Simplex method; simplex; Random Edge; Linear Programming; Random Facet; randomized pivoting rule; Markov decision process; Simplexmetoden; Random Edge; linjärprogrammering; Random Facet; Markov-beslutsprocess;

    Sammanfattning : A Linear Program is a problem where the goal is to maximize a linear function subject to a set of linear inequalities. Geometrically, this can be rephrased as finding the highest point on a polyhedron. The Simplex method is a commonly used algorithm to solve Linear Programs. LÄS MER

  2. 2. Low Contrast Receipt Scanning Using Deep Learning and Computer Vision

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noa Spele; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Although financial bookkeeping is commonly performed online physical receipts are still widely used. Physical receipts are particularly problematic for companies with a large number of employees. LÄS MER

  3. 3. Low-profile fully-metallic Luneburg lens antenna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Justine Djounidi; [2022]
    Nyckelord :Beam Scanning; Luneburg Lens Antenna; Fully-metallic; Millimeter Wave; Vinkelskanning; Luneburg Linsantenn; Fullt Metalliskt; Millimetervåg;

    Sammanfattning : Modern communication systems face new technological challenges, such as the narrowness and overload of the conventional frequency bands employed for these applications. Nowadays, communication systems are expected to operate at higher frequencies, such as the mm-wave band. LÄS MER

  4. 4. "Man kunde höra något nytt och börja tänka annorlunda" : En kvalitativ studie om elevers upplevelser av de fyra mest frekventa metoder som används i etikundervisningen för årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Malin Holmgren; [2020]
    Nyckelord :ethics; reflect; reason; religion; pupils; etik; reflektera; resonera; religionskunskap; elever;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra elevers upplevelser av de enligt samtida forskning fyra mest frekventa metoderna som används i undervisningen om etik inom religionskunskap i årskurs 4–6. Metoderna syftar till att utveckla elevernas reflektion- och resonemangsförmåga. LÄS MER

  5. 5. "Etiken genomsyrar hela skoldagen" : En kvalitativ studie om hur lärare upplever sin etikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Åberg; [2020]
    Nyckelord :ethics; values; religious education; teacher; etik; värdegrund; religionskunskap; lärare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur lärare undervisar i etik inom religionskunskap samt att undersöka vilka utmaningar de upplever med etikundervisning. För att besvara studiens syfte har individuella intervjuer genomförts med fyra olika lärare som undervisar i årskurs 4 – 6 och som har behörighet att undervisa i religionskunskap. LÄS MER