Sökning: "4P:na"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet 4P:na.

  1. 1. Entreprenöriell marknadsföring i entreprenöriella företag : Hur marknadsför och etablerar sig entreprenöriella företag på nya marknader?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Carl Billkärr; Joakim Lublin; [2010]
    Nyckelord :Innovation Business; Entrepreneurship; Entrepreneurial Marketing; Traditional Marketing; Innovationsföretag; Entreprenörskap; Entreprenöriell marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Marketing is a broad subject with many different areas. Part of the marketing that has been of great importance is the 4P:s also known as the marketing mix. Marketing mix is included in one of the traditional marketing approaches. In recent years there have been some changes and have begun looking at new ways of looking at marketing. LÄS MER

  2. 2. Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsför sig små modebutiker i Stockholm?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Daniel Yousefi; Charlie Ericson-Stahre; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; entreprenörskap; entreprenöriell marknadsföring; traditionell marknadsföring; mikroföretag och multibrandbutiker;

    Sammanfattning : Marknadsföring kan te sig på flera olika vis, beroende på metod eller tillvägagångssätt. De olika marknadsföringsmetoderna har olika genomslagskraft, oberoende om de är konventionella eller okonventionella. Marknadsföringen har under en längre tid dominerats av ett traditionellt synsätt, marknadsmixen och de 4P:na. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensmedel i den nya ekonomin

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Bergström; Marie Bohman; Ida Nilsson; [2001]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konkurrensmedel; Konkurrens; Den nya ekonomin;

    Sammanfattning : Kotlers konkurrensmedelsmix utformades år 1960. Sedan dess har samhället förändrats från att vara ett industrisamhälle till ett värdesamhälle med nya marknadsplatser som t.ex. Internet. LÄS MER