Sökning: "4P 4C"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden 4P 4C.

  1. 1. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Carin Blom; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedel; marknadsföringsmix; fokusgruppsintervju; Polarbröd;

    Sammanfattning : Då dagens konsumenter blivit mer medvetna om hälsa, miljö och dessutom blivit mer krävande och informationshungriga (McCluskey, 2000) krävs det att företag och framförallt livsmedelsföretag lyssnar på konsumenters efterfrågan och försöker ta fram produkter som motsvarar konsumenternas krav. Trots att konsumenter blivit mer hälso- och miljömedvetna är det få konsumenter som i butikerna verkligen köper miljövänliga eller miljömärka varor (Magnusson et al, 2001). LÄS MER

  2. 2. E-Marketing of Virtual Products Based onE-Commerce : A Case Study in Net Game Company

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT; Centrum för tjänsteforskning

    Författare :Yan Li; [2009]
    Nyckelord :Electronic Commerce Virtual Products E-marketing Internet;

    Sammanfattning : This essay is about the E-marketing of virtual products based on ElectronicCommerce. With the development of the network technology, the improvement ofElectronic Commerce is necessary. The E-Commerce is become more and morepopular with the wide usage of Internet in our daily life. The traditional marketingstrategy is not enough. LÄS MER