Sökning: "4i crossan"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden 4i crossan.

  1. 1. Chefers upplevelser av lärande i beslutsprocesser : En tillämpning av 4I-ramverket för organisatoriskt lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maja Axén; Anette Marklund; [2022]
    Nyckelord :4I-framework; organizational learning; decision making; management; 4I-ramverket; organisatoriskt lärande; beslutsfattande; chefskap;

    Sammanfattning : Det finns ett behov för organisationer att ständigt utvecklas för att vara konkurrenskraftiga. För att denna utveckling ska vara möjlig poängterar Adler och Frössevi (1996) att lärande krävs på alla nivåer. LÄS MER

  2. 2. Jobbigt med job-hopping? : En kvalitativ studie om hur hög personalomsättning påverkar förutsättningarna för organisatoriskt lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elin Flodin; Johanna Samuelson; [2020]
    Nyckelord :Organisatoriskt lärande; 4I-processen; Personalomsättning; Informellt lärande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra med kunskap om hur hög personalomsättning påverkar förutsättningarna för organisatoriskt lärande genom att undersöka hur det informella lärandet på individ- och gruppnivå påverkas av att medarbetare ofta byts ut. För att uppnå syfte och frågeställningar har vi genomfört kvalitativa intervjuer av semistrukturerad karaktär med sex medarbetare från en statlig myndighet. LÄS MER

  3. 3. The influence of design agencies (as a form of inbound open innovation) on organisational learning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Francesca Severoni; Natalie Muldoon; [2019]
    Nyckelord :open innovation; design agencies; design thinking; organisational learning; barriers to organisational learning; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis investigates the under-researched relationship between open innovation (OI) and organisational learning (OL). It addresses questions on how design agencies (DAs) (as a form of inbound OI) influence their client company’s OL process. LÄS MER

  4. 4. Facilitating Organizational Learning in For-Profit Social Enterprises for Sustainability

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Rixing Lin; Masud Gaziyev; Alaa Eddin Shubat; [2019]
    Nyckelord :Organizational learning; Sustainability; For-profit social enterprise; Social innovation;

    Sammanfattning : For-profit social enterprises are facing the dual challenges of fulfilling social purpose on the one hand and surviving business competition on the other. Being a sustainable for-profit social enterprise, the company must balance between economic, social and environmental aspects throughout their business operations. LÄS MER

  5. 5. Organisatoriskt lärande på kommunnivå om undervisning av nyanlända elever: en väg mot ökad likvärdighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Ulrika Tegnér; Elin Wrammerfors; [2017]
    Nyckelord :Organizational learning; 4I-framework; newly arrived students; school; Sweden; municipality; equity; case study; Social Sciences;

    Sammanfattning : All students in Swedish schools are entitled by law to education of high and equal quality. This includes newly arrived (immigrant) students. However, earlier research and reports indicate large variations between schools in education quality for newly arrived students, and thus a lack of equity (Bunar, 2010; Skolinspektionen, 2014). LÄS MER