Sökning: "50 marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden 50 marknadsföring.

  1. 1. What is next for the digitalisation of Swedish Healthcare? An exploratory study of the digital healthcare ecosystem and the business model innovation of e-Health providers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ebba Salén; Erik Fritz; [2023]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Ecosystem Strategy; Digital Disruption; Electronic Health; Marketisation;

    Sammanfattning : With an ageing and growing population, health- and social systems globally are facing challenges in ensuring that their national infrastructure can handle this demographic shift. Within the upcoming 10-year period, the group of people above the age of 80 years is forecasted to increase by 50 per cent in Sweden. LÄS MER

  2. 2. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sertan Ceken; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Covid-19; customer loyalty; Digital marknadsföring; Covid-19; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER

  3. 3. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Dararath Vongnongvar; [2022-02-04]
    Nyckelord :grön reklam; miljöpsykologi; skepsis; grön marknadsföring; konsumentattityder; konsumnetbeteende; miljöengagemang; miljöomsorg; greenwashing; consumer attitudes; consumer behavior; green products; green marketing; environmental psychology; scepticism; green advertising; environmental attitude;

    Sammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER

  4. 4. IT-bolag med sikte på 50/50-målet : En kvalitativ fallstudie om hur IT-bolag utformar aktiviteter i rekryteringsprocessen för att skapa en mer jämlik könsfördelning

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isa Almgren; Alice Fredberg; [2022]
    Nyckelord :Recruitment process; equality; configuration; IT-sector; Rekryteringsprocess; jämställdhet; utformning; IT-branschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: IT-branschen spelar en central roll för Sveriges ekonomiska tillväxt och räknas idag som enbasindustri. Trots att en inkludering av kvinnliga medarbetare är värdeskapande både ur ett socialt ochekonomiskt perspektiv är män överrepresenterade i IT-branschen idag. LÄS MER

  5. 5. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marwa Ali; Mikaela Hollgren; [2022]
    Nyckelord :Targeted advertising; privacy; Facebook; big brother effect; panopticon; Riktad reklam; integritet; Facebook; big brother effekten; panopticon;

    Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER