Sökning: "7 p marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden 7 p marketing.

  1. 1. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER

  2. 2. Extracting Adverse Drug Reactions from Product Labels using Deep Learning and Natural Language Processing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Shachi Bista; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Pharamacovigilance relates to activities involving drug safety monitoring in the post-marketing phase of the drug development life-cycle. Despite rigorous trials and experiments that drugs undergo before they are available in the market, they can still cause previously unobserved side-effects (also known as adverse events) due to drug–drug interaction, genetic, physiological or demographic reasons. LÄS MER

  3. 3. Sydsvenska elitfotbollsorganisationers arbete med marknadsföring i nutid

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mikael Svensson; [2020]
    Nyckelord :herrfotboll elit; damfotboll elit; marknadsföring; elitfotboll; sydsvenska elitfotbollsföreningar;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Sydsvenska elitfotbollsorganisationers arbete med marknadsföring i nutid.Nivå: Kandidatexamen Sport ManagementFörfattare: Mikael SvenssonHandledare: Tomas PetersonSyfte: Syftet är att undersöka och analysera vilka skillnader det finns mellan herr- och dam elitfotbollsorganisationer utifrån ett organisationsperspektiv, samt hur och i vilken utsträckning de arbetar med marknadsföringsmixen 7P för att bibehålla och förbättra sitt fotbollsvarumärkes marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. Is it possible for Apoteket AB to retain its customers after de-regulation? : A Case Study

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Muhammad Arif Khan; Saqib Saeed Khan; [2011]
    Nyckelord :Apoteket AB; De-regulation; customer retention; pharmaceuticals; Sweden; 7 Ps of marketing; customers;

    Sammanfattning : Purpose of the Study To study how Apoteket AB can retain its customers after the government decision to implement de-regulation in Swedish pharmaceutical market. Apoteket AB was the only state-owned pharmacy for more than 38 years but now they are in competition with other pharmacy operators including supermarkets and gas stations. LÄS MER

  5. 5. Ethnic TV advertising in France

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sandrine GUICHARD; Rémy LUBRANO DI CICCONE; [2008]
    Nyckelord :ethnic marketing; advertising;

    Sammanfattning : Nowadays, in France a debate on the implementation of ethnic statistics in order to appreciate the structure of the French population has been recently impulsed by the president, Nicolas Sarkozy. Indeed, for having a reliable tool which can be used to identify and count the different “visible communities” in its country, the French government is intending to modify the current legislation about collects of personal data. LÄS MER