Sökning: "A B testning e-handel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden A B testning e-handel.

  1. 1. Conversion Rate Optimization of E-Commerce using Web Analytics and Human-computer Interaction Principles : An in-depth Quantitative Approach to Optimization of Conversion Rates

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Utsav Kaushik; Antonio Grondowski; [2017]
    Nyckelord :Conversion rate optimization; A B testing; E-commerce; Quantitative Research; Interaction Design; Human-computer interaction; HCI; Web Design; Statistical Inference; Web Analytics.; Konverteringsoptimering; A B-testning; e-handel; kvantitativ studie; interaktionsdesign; människa-datorinteraktion; MDI; webbdesign; statistisk inferens; webbanalys;

    Sammanfattning : For an e-commerce business to grow, there are many ways one could try to improve the business in order to gain greater reach and increase sales. One of the main goals of such businesses is to convert as many visitors as possible into customers. LÄS MER

  2. 2. A/B-testning som metod för designval : En beskrivning av arbetsprocessen för två A/B-tester med verktyget SiteGainer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Gustav Wicklén; [2016]
    Nyckelord :A B testing; UX; e-commerce; conversion optimization; A B-test; UX; e-handel; konverteringsoptimering;

    Sammanfattning : This report describes the work process behind two A/B tests that was developed, launched and analyzed. The tests were designed for the e-merchants Wegot and Cirkusfabriken. The work was carried out at the conversion optimization company Internetexperten. LÄS MER

  3. 3. Användbarhet inom e-handel : en studie av svenska e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Lisa Berntsson; Jenny Rigsjö; [2012]
    Nyckelord :e-handel; webbutveckling; hinder; Användbarhet; användbarhetsarbete;

    Sammanfattning : Samtidigt som handel via internet blir allt vanligare visar undersökningar att användbarheten på e-handelssidorna kan förbättras. Många kunder anser webbplatserna vara komplicerade att använda. LÄS MER