Sökning: "A B-test"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden A B-test.

  1. 1. Memorability: How different design choices effect the user ́s effectivity regarding their memorability

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ella Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Memorability; User experience UX ; UX-design; Mental models; User errors; Usability;

    Sammanfattning : This thesis investigates if a memorability-influenced design could improve the effectivity of a user when navigating through a pharmacy webshop. This was measured by calculating the error ratio, completion time, and number of clicks when solving a task. LÄS MER

  2. 2. Digitalt anpassad information för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hanna Zoort; [2023]
    Nyckelord :Text design; dyslexia; reading and writing difficulties; information design; simplification; accessibility; Textdesign; dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; informationsdesign; förenkling; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete i informationsdesign med inriktning textdesign. Syftetmed studien är att undersöka aspekter som gör digitala texter tillgängliga förutvald mottagargrupp med hjälp av principer framtagna för dessa i kombinationmed principer inom informationsdesign. LÄS MER

  3. 3. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Gamification on User Engagement in a Secondhand E-commerce platform

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yen Dinh; Maya Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Gamification; secondhand e-commerce; game elements;

    Sammanfattning : Using game elements in a non-game context, called gamification, has grown popular recently and can be seen in education, health, and on e-commerce websites. In this thesis, the use of game elements, specifically badges is evaluated on a secondhand website. LÄS MER

  5. 5. Preferred leg and strength asymmetries : A cross sectional study comparing perceived and measured laterality

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Kung Anna Emelie Persson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The aim of this study was to examine the relationship between the degree of self-perceived leg preference and the degree of strength asymmetries in well-trained adults. Method: All tests took place during two separate days at the Swedish School of Sport and Health Sciences. Preferred and non-preferred leg was examined via questionnaires. LÄS MER