Sökning: "A New Measure of Brand Personality"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden A New Measure of Brand Personality.

  1. 1. Dialekters varumärkespersonlighet i marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Torbjörn Grahn; Rut Sigvardsson; Aleksandar Bosevski; [2021]
    Nyckelord :Dialekter; Varumärkespersonlighet; “A new measure of Brand Personality”; “Matchedguise Technique”; Marknadskommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters varumärkespersonlighet i marknadskommunikation Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka eventuella skillnader i mottagares uppfattning av dialekter med stöd i existerande teori om varumärkespersonlighet. Teoretiska perspektiv: Den teoretiska referensramen i studien utgörs av tre större delar. LÄS MER

  2. 2. It’s just a meme bro! : How memes in marketing communication affects brand personality

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Alban Krasniqi; Victor L. Palmstadius; [2021]
    Nyckelord :Brand personality; A New Measure of Brand Personality; secondary associations; memes; marketing communication;

    Sammanfattning : Internet memes have in recent years become a prevalent phenomenon which brands have now started to use in their marketing communication efforts. Previous brand personality research suggested that communication style can change a brand’s perceived personality from a consumer’s perspective. LÄS MER

  3. 3. Radio vs Spotify

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Simonsson; Susanna Ström; Carolina Larsen; [2018]
    Nyckelord :Brand personality; A New Measure of Brand Personality; brand equity; Spotify; radio; media; secondary sources; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Radio vs Spotify - En studie om hur media, som sekundärkälla, påverkar varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2018-05-31 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Susanna Ström, Lukas Simonsson, Carolina Larsen Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Varumärkespersonlighet, A New Measure of Brand Personality, brand equity, Spotify, radio, media, sekundärkälla Syfte: Syftet med studien är att undersöka om det finns skillnader mellan hur ett varumärke uppfattas, beroende på om det exponeras i det traditionella mediet radio eller det digitala mediet Spotify med utgångspunkt i teorin “A New Measure of Brand Personality” av Geuens et al. (2009). LÄS MER

  4. 4. Employer Branding. En kvantitativ undersökning gällande studenters uppfattning om potentiella arbetsgivare i förhållande till deras egen personlighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Bergvall; Linnéa Lindgren; Frida Widerström; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationsattraktivitet; Varumärkespersonlighet; “A corporate character scale”; “A new measure of brand personality”; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Time to re-think? : A brand new approach on brand identity, Minor Field Study of the Philippines

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Lisa Johansson Stenberg; Jerry Koskela; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Background: According to Nandan, (2005) brand identity derives from a company, i.e. the company is accountable for developing distinguished merchandise with exclusive features. Brand identity is how a company identifies itself. LÄS MER