Sökning: "A Palmer"

Visar resultat 21 - 25 av 95 uppsatser innehållade orden A Palmer.

  1. 21. Arbetslösa kvinnors upplevelser av aktivitetsbalans, hälsa och välmående

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Nathalie Palmér; Lovisa Viklund; [2021]
    Nyckelord : Aktivitetsvetenskap; arbetsterapi; välbefinnande; struktur; rutiner; vardagen; arbete ; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studier har funnit att arbetslöshet kan ha en negativ inverkan på människans hälsa och välmående, men det finns få studier kring arbetslöshet och aktivitetsbalans. Syfte: Syftet med studien är att utveckla en djupare förståelse för hur arbetslösa kvinnor i arbetsför ålder upplever sin aktivitetsbalans och hur deras nya vardag som arbetslös kan påverka hälsan och välmåendet. LÄS MER

  2. 22. The Impact of Selective Plasticity Modulationon Simulated Long Term Memory

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Silvia Barrett; Alicia Palmér; [2021]
    Nyckelord :BCPNN; Long-term memory; Computational brain modeling; Reminiscence bump; Plasticity modulation;

    Sammanfattning : Understanding the brain and its functions is achallenging undertaking. To facilitate this work, brain-inspiredtechnology may be used to examine cognitive phenomena to acertain extent, by replacing real biological brains with simulations. LÄS MER

  3. 23. Behind the Green Claims: A Critical Discourse Theory Approach - A study of the critical discourses derived from fashion brands green social media marketing

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Josefine Ericsson; Jacqueline Rudeke; [2020-06-23]
    Nyckelord :Discourse theory; green social media marketing; neoliberal governance; responsibilisation;

    Sammanfattning : In today’s society, social media is an inflated part of marketing within the fashion industry and has become a part of green marketing for many brands, enabling consumers to communicate directly with them. Here, discourses within media texts are created as a result of such marketing practices and consumer interactions adherently possibly change the meaning of the green statements and consequently, the social image of such brands. LÄS MER

  4. 24. Spelkontroller – traditionellt kontra naturligt : En jämförelse mellan traditionella spelkontroller och Ape Escape Controls

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Palmér; Christopher Robin Liljenström; [2020]
    Nyckelord :Spel; Mappning; Spelkontroller; Engagemang; Frustration;

    Sammanfattning : En vetenskaplig studie utfördes med fokus på spelkontrollers påverkan på spelarens engagemang och frustration, aspekter som är viktiga för spelares intresse för ett spel. Studien jämför traditionella spelkontroller, som exempel på vanligt förekommande moderna spelkontroller, och Ape Escape-liknande spelkontroller, som anpassar naturligt mappade spelkontroller på ett traditionellt, modernt kontrolldon. LÄS MER

  5. 25. Theater practice and its association with body appreciation and self-surveillance among women.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Johanna Lundkvist; Anna-Klara Palmér; [2020]
    Nyckelord :Body appreciation; Self-surveillance; Theater practice; BMI; Kroppsuppskattning; Självövervakning; Teaterutövande; BMI;

    Sammanfattning : Recently, researchers have gained an increased interest in examining activities that promote a more positive body image among women. Some activities such as yoga and dance have proven to be positively associated with body appreciation, both directly and through reduced self-surveillance. LÄS MER