Sökning: "ABCD"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet ABCD.
1. Nervous System Informed Facilitation for Strategic Sustainable Development: Integrating Polyvagal Theory in the ABCD-Process
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utvecklingSammanfattning : The activities of modern society create an unsustainable trajectory for life on planetearth. The issues related to that, as summed up in the sustainability challenge, are interdependentand complex, thus effective solutions must be systemic and involve diverse stakeholders. LÄS MER
2. Does one size fit all? : A qualitative study of how the Framework for Strategic Sustainable Development has been adopted by several organisations in different industries.
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The rise in popularity of the concept of sustainability has brought along many theoretical models and tools that promise to facilitate the sustainability transition of those who use them. One of those tools is the Framework for Strategic Sustainable Development, which several organisations have already used. LÄS MER
3. Veterinärers och djursjukskötares kännedom om och inställning till FISS : en enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Feline injection site sarcomas (FISS), är injektionsassocierade sarkom som kan uppstå till följd av injektioner hos katt. Trots omfattande forskning är patogenesen för FISS fortfarande inte helt klarlagd. LÄS MER
4. Sustainable Service Innovation : A Case Study at Radisson Blu Waterfront
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The aim of this study was to examine key attributes of sustainable service innovation (SSI) in the hotel industry. The research has used backcasting from sustainable principles and a few frameworks for strategic sustainable development (FSSD) concepts. LÄS MER
5. Specialpedagogens arbete kring identifiering och stimulans av särbegåvade elever i skolan : från identifiering till ABCD
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Vi ville lyfta fram ämnet eftersom vi i samtal med lärare och specialpedagoger vi träffar på, upplever att deras kunskap är begränsad kring specialpedagogens arbete mot de särbegåvade eleverna. I specialpedagogens och skolans uppdrag står att vi ska ge alla elever en utvecklande skoltid. LÄS MER