Sökning: "ABM"

Visar resultat 6 - 10 av 1612 uppsatser innehållade ordet ABM.

  1. 6. ”Om man låter det ta tid från början så vinner man på det i slutändan” : Myndigheters arbete med frekventa och återkommande begäranden om utlämnande av allmän handling

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Clara Strandros Berdén; [2023]
    Nyckelord :Swedish government; Public records; Justice obsession syndrome; Freedom of information; Svenska myndigheter; allmänna handlingar; justice obsession syndrome; offentlighetsprincipen;

    Sammanfattning : The study aims to investigate how Swedish governmental agencies deal with persons who make excessively large amounts of freedom of information requests. These persons, who can be said to suffer from justice obsession syndrome, often consume an unproportional amount of government agency resources. LÄS MER

  2. 7. Mode på museum : En analys av tre svenska utställningars gestaltning och skildring av mode, kvinnor och stereotyper

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Julia Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Women; gender; fashion; museum; fashion exhibitions; stereotypes; Kvinnor; genus; mode; museum; modeutställningar; stereotyper;

    Sammanfattning : The following thesis aim is to examine and acknowledge a subject and material that has been overlooked in museological research. More specifically, the visual and material embodiment of fashion. LÄS MER

  3. 8. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Selma Ottosson; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; consumer behaviour; advertising; attitudes; brand awareness; user-generated content; word of mouth; algorithms; influencer marketing; infeed ads; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER

  4. 9. Utbytesstudenters digitala PIM-strategier : En kvalitativ studie bland data- och systemvetare vid Uppsala universitet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Klara Mårtens Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Digital environment; Digital preservation; Personal Information Management PIM ; Personal archives; Information behavior; Information experience; Information retrieval; Datalagring; digital miljö; digitalt bevarande; digital organisering; informationsbeteende; Personal Information Management PIM ; personarkiv; informationsupplevelse;

    Sammanfattning : Introduction. The aim of this master thesis is to examine how students at Uppsala university manage, organize, and preserve their study-related information in a digital environment. LÄS MER

  5. 10. Linked Data and Libraries : How the Switch to Linked Data Has Affected Work Practices at the National Library of Sweden

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Julia Unterstrasser; [2023]
    Nyckelord :Library Linked Data; Open Data; Semantic Web; Resource Description Framework; Machine-Read- able Cataloging Formats; National Libraries;

    Sammanfattning : This thesis explores how library practice has been impacted by linked (open) data. For libraries, adopting linked data principles means moving away from the long-established reality of MARC-formats and opening up their information resources to the internet. LÄS MER