Sökning: "ADVERTISMENT"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet ADVERTISMENT.
6. Genusstereotyper i reklam : En kvalitativ undersökning av könsstereotyper i reklam.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I min kvalitativa studie har jag genom textanalyser, intervjuer och receptionsanalys undersökt hur kvinnor och män framställs i reklam. Genom att göra denna triangulering har jag kunnat belysa forskningsfrågorna från olika håll och därför fått en tydligare helhetsbild. LÄS MER
7. Fraud Detection on Unlabeled Data with Unsupervised Machine Learning
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : A common problem in systems handling user interaction was the risk for fraudulent behaviour. As an example, in a system with credit card transactions it could have been a person using a another user's account for purchases, or in a system with advertisment it could be bots clicking on ads. LÄS MER
8. Fembots have feelings too : En studie om fetischeringen av kvinnokroppen och teknik
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Abstrakt Denna uppsatsen är en jämförande studie med två gestaltningar av skådespelerskan Alicia Vikander. Jämförelsen är föranledd av forskning som menar att sammansmältningen mellan sexualitet och teknik i samtida action/thriller och science fictionfilmer är pervers. LÄS MER
9. Towards a circular economy : A qualitative study on how to communicate refurbished smartphones in the Swedish market
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : As there are more than 1.4 billion smartphones sold every year in the world and around four million smartphones in Sweden. In recent years there has been a growing concern to move from a linear economic system to a circular economic system. Smartphones and other electronic equipment stand for the largest growing waste streams in the European Union. LÄS MER
10. Att se eller inte se genom genusglasögon, det är frågan? : En studie ur reklamskaparnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Svensken spenderar i genomsnitt 6 timmar om dagen på medier och genom reklamen som visas på dessa medier sänds det ut värderingar och uppfattningar om vad ett visst kön är. Därför ställde jag frågan om vem som ska hållas ansvarig för de stereotypa bilder som idag visas på reklamen. LÄS MER