Sökning: "AI policy"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden AI policy.

  1. 1. AI vs. Humans: Who do we trust?: Examining trust in AI among Swedish adults

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Rebecka Berg; Gustav Linder; [2024]
    Nyckelord :Trust in AI; Cognitive trust; Emotional trust; Subjectivity in AI; Decision-making;

    Sammanfattning : This study investigates trust in Artificial Intelligence (AI) among Swedish adults, focusing on how different factors influence this trust and the nuances of AI-human decision-making. A quantitative survey, distributed mainly on Swedish university campuses, centered around four scenarios: Dating, Math, Doctor and Career, aimed at gauging emotional and cognitive trust in AI and the preference for AI or human recommendations across various contexts. LÄS MER

  2. 2. Den artificiella intelligensens begynnelse i skolväsendet – ChatGPT och validitetsproblemet med summativ skrivbedömning i gymnasieskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :David Nyqvist; [2023-12-13]
    Nyckelord :ChatGPT; AUA; gymnasieskolan; svenska; fusk; bedömning; summativ bedömning; skrivbedömning; AI; validity; upper secondary school; Swedish; cheating; assessment; summative assesment; writing assessment;

    Sammanfattning : The present essay examines the apparent problem in the validity of writing assessment in the Swedish upper secondary school. The problem lies in the introduction of ChatGPT, which the students can use to write abstract texts of high quality. The main analyzing tool to examine this problem is Bachman’s (2005) assessment use argument (AUA). LÄS MER

  3. 3. AI I FÖRSKOLAN En fallstudie om användningen av AI-verktyget Laiban och dess påverkan på förskoleverksamheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Annie Adelgren; Tove Andersson; [2023-11-16]
    Nyckelord :Laiban; förskolan; artificiell intelligens AI ; digitala verktyg; skärmtid; barn; barncentrerad AI;

    Sammanfattning : Dagens samhälle genomsyras av digitaliseringen och verksamheter behöver anpassas till den nya omvärlden. Verksamheter som inte reformerar utifrån digitaliseringen riskerar att hamna i ett digitalt utanförskap och därav behöver även förskolan anamma digitaliseringen. LÄS MER

  4. 4. Conversational AI Workforce Revolution : Exploring the Effects of Conversational AI on Work Roles and Organisations

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julien Papadopulos; Jonas Christiansen; [2023]
    Nyckelord :Conversational Artificial Intelligence CAI ; Artificial intelligence AI ; ChatGPT; Work roles; Organisational impact; Future of work.;

    Sammanfattning : Recent public artificial intelligence (AI) advancements, particularly ChatGPT, are predicted to transform whole industries, work roles and organisational structures, leading to some jobs becoming obsolete while also creating new opportunities. This qualitative research explores the effects of ChatGPT on work roles and organisations in the information technology (IT) industry, more specifically, the effects on skills, competence, and organisational processes such as the automation of routine and non-routine tasks. LÄS MER

  5. 5. Explainable AI for Multi-Agent Control Problem

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hanna Prokopova; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents research on the application of policy explanation techniques in the context of coordinated reinforcement learning (CRL) for mobile network optimization. The goal was to improve the interpretability and comprehensibility of decision-making processes in multi-agent environments, with a particular focus on the Remote Antenna Tilt (RET) problem. LÄS MER