Sökning: "AI robot"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden AI robot.

  1. 1. Mellanstadieelevers Uppfattning Om Artificiell Intelligens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Veronica Anderberg; Jenny Harrysson Fallberg; [2024]
    Nyckelord :artificial intelligence; group interviews; primary school students’ perceptions; artificiell intelligens; gruppintervjuer; mellanstadieelevers uppfattningar;

    Sammanfattning : I november 2022 släpptes ChatGPT fritt på marknaden, och plötsligt förändrades synen på och kunskapen om artificiell intelligens! Syftet med studien är att synliggöra vilka olika uppfattningar elever på mellanstadiet har om artificiell intelligens (AI). Utifrån en fenomenografisk ansats har 16 mellanstadieelever, på två olika skolor, intervjuats i grupper om fyra vid två tillfällen. LÄS MER

  2. 2. Enhancing human-robot interaction using mixed reality

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Santiago Molina Morillas; [2023]
    Nyckelord :Human-robot interaction; mixed reality; autonomous mobile robots; safety;

    Sammanfattning : Industry 4.0 is a new phase of industrial growth that has been ushered in by the quick development of digital technologies like the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), and robots. Collaborative robotic products have appeared in this changing environment, enabling robots to collaborate with people in open workspaces. LÄS MER

  3. 3. Studenters användning av ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Florence Cummings; Emma Sköldeberg; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Education; Students; Chatbot; ChatGPT; Artificiell Intelligens; Undervisning; Studenter; Chatbotar; ChatGPT;

    Sammanfattning : Till följd av den snabbt växande AI-tekonologin syftar denna studie till att fylla det forskningsgap som finns kring hur AI används inom undervisning. Detta har gjorts genom en kvalitativ studie, baserad på intervjuer och kartläggning, som undersökt hur studenter använder sig av chatboten ChatGPT. LÄS MER

  4. 4. Unleashing the Power of AI Mobile Robots: A Journey into CognitiveLoad, Multimodal Signalling, and Trust in Multi-Robot Team

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Madeleine Englund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This Master's thesis examines the impact of multimodal signalling on cognitive load, trust, and usability in multi-robot teams using a within-subjects design. The study investigates whether feedback through multimodal signalling effectively conveys trust and minimises cognitive load for operators. LÄS MER

  5. 5. “WHO AM I? SAID THE ROBOT. WHO AM I?!? SAID THE HUMAN” : A Study To Explore The Effects Of Algorithmic Management Tools On The Work-Related Identities of Individuals In Standard Work Settings

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Aya Alkhuder; Thomas Butters; Annika Nilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research paper investigates the impact of algorithmic management (ARM) on work practices within organizations that employ standard work arrangements. Specifically, the study aims to explore how the introduction of ARM systems influences individuals' perceptions, interpretations, and work-related identities, as well as the resulting changes in their work practices. LÄS MER