Sökning: "AI"

Visar resultat 21 - 25 av 2276 uppsatser innehållade ordet AI.

  1. 21. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  2. 22. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  3. 23. AI och framtidens ekonomer : En undersökning om hur ekonomistudenter tror AI kommer att påverka arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Adam Johansson; Ahnelöv Oscar; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. ML implementation for analyzing and estimating product prices

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Abel Getachew Kenea; Gabriel Fagerslett; [2024]
    Nyckelord :Machine Learning; ML; Regression; Deep Learning; Artificial Neural Network; ANN; TensorFlow; ScikitLearn; CUDA; cuDNN; Estimation; Prediction; AI; Artificial Intelligence; Price Tracking; Price Logging; Price Estimation; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees; Batch Learning; Hyperparameter Tuning; Linear Regression; Multiple Linear Regression; Maskininlärning; Djup lärning; Artificiellt Neuralt Nätverk; Regression; TensorFlow; SciktLearn; ML; ANN; Estimation; Uppskattning; CUDA; cuDNN; AI; Artificiell Intelligens; pris loggning; pris estimation; prisspårning; Batchinlärning; Hyperparameterjustering; Linjär Regression; Multipel Linjär Regression; Supervised Learning; Random Forest; Decision Trees;

    Sammanfattning : Efficient price management is crucial for companies with many different products to keep track of, leading to the common practice of price logging. Today, these prices are often adjusted manually, but setting prices manually can be labor-intensive and prone to human error. LÄS MER

  5. 25. Samhällets interaktion med digitala enheter: en inblick i de etiska och samhälleliga dimensionerna av artificiell intelligens

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Astrid Boström Andersson; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; AI; maskininlärning; Samhällspåverkan av AI; Symbolisk Interaktionism; Habitus; Etiska Implikationer inom AI; Interdisciplinära tillvägagångssätt mot AI; Etik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien fokuserar på att utforska de samhälleliga implikationerna och etiska aspekterna som är förknippade med framsteg inom artificiell intelligens, som uppfattas av ett antal studenter inom civilingenjörsprogrammet i datateknik. Studien utreder dessa studenters perspektiv på AI:s samhälleliga roller och deras egna etiska ansvar i utvecklingen av AI-modeller. LÄS MER