Sökning: "AIDA model"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden AIDA model.

  1. 1. Informationsgrafik för rödlistade djurarter : Ett arbete som undersöker om ett agerande för att hjälpa en rödlistad djurart kan skapas med en informationsgrafik där AIDA-modellen används som stöd.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stephanie Magnusson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Enligt Artdatabanken (2023) är igelkotten en rödlistad art och har rödlistbedömning nära hotad. Detta betyder att det finns en risk att arten kan dö ut. Som Artdatabanken (2020) skriver så är igelkotten en art som nyligen blivit tillagd på rödlistan 2020. LÄS MER

  2. 2. I hjärnan på en sportagent : En kvalitativ studie om vilka faktorer en sportagent behöver ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Fredrica Lundström; Carla Strandberg; [2023]
    Nyckelord :Sportagent; fotboll; spelare; rekrytering; relation; marknadsföring; förtroende; ansvar; kunskap; nätverk.;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ forskningsstudie som undersöker vilka kulturella och sportsliga faktorer en sportagent bör ta i beaktande vid en rekrytering av en fotbollsspelare till internationella klubbar. En sportagent är en administrativ, rådgivande och förmedlande roll inom en fotbollsspelares sportsliga karriär för att fotbollsspelaren ska få optimala villkor inom de rekryterande klubbarna. LÄS MER

  3. 3. How is E-commerce Live Streaming on TikTok Different from Traditional E-commerce on Alibaba?

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Liu Xinyi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: In recent years more and more consumers in the Chinese market are participating in e-commerce live streaming platforms for online shopping, which is a challenge for traditional e-commerce and an opportunity for brands. TikTok and Alibaba, as one of the major e-commerce live streaming platforms and traditional e-commerce platforms in China, can provide a new perspective for brands. LÄS MER

  4. 4. Viral Vibes: Mastering Music Marketing on TikTok - A quantitative analysis of consumer journeys from TikTok to music streaming services

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hannah Höijer; Julia Nordin Kehlmeier; [2023]
    Nyckelord :awareness; consideration; conversion; viral marketing; co-creation; UGC; TikTok; social media; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor’s thesis aimed to investigate what drives the conversion of music from TikTok to streaming services amongst TikTok users. The study is based on marketing funnel models, such as AIDA and the simplified funnel including the three steps: awareness, consideration, and conversion. LÄS MER

  5. 5. Den digitala ledaren - En kvalitativ studie om hur ledarskapet har förändrats under åren 2020–2022

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Shad Abdullah Kader; Aida Komic; [2022-08-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The covid-19-pandemic was the starting point for a revolutionary period and was followed by a wave of digitization which above all accelerated the crisis of the digitalization journey of small and medium-sized enterprises. Today’s development takes place at a furious pace, something that not only gives rise to difficulties but that also enables change. LÄS MER