Sökning: "ALEXANDER PALMGREN"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ALEXANDER PALMGREN.

  1. 1. "Vem vill lyssna på det här?": En studie om hur altruism påverkar musikskapande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Alexander Palmgren; [2021]
    Nyckelord :Altruism; Creativity; Educational science; Music education; Personality trait; Songwriting; Kreativitet; Låtskrivande; Musikvetenskap; Musikskapande; Musikundervisning; Personlighetstyper; Utbildningsvetenskap; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : The study aims to investigate what differences and challenges altruists and non altruists face when they write music, and to be able to catch students with different personality traits to help them with their songwriting in school. This study is previous studies in this area and qualitative interviews with ten musicians who all write their own music. LÄS MER

  2. 2. Gender discrimination in the labour market : A meta-analysis of field experiments, researching gender discrimination in the labour markets hiring process

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för nationalekonomi och statistik (NS)

    Författare :Alexander Palmgren; [2021]
    Nyckelord :Discrimination; Gender; Labour Market; Meta-Analysis;

    Sammanfattning : In this article, a meta-analysis was conducted using correspondence tests from 2004 and later, researching gender discrimination in the labour markets hiring process. A total of 19 correspondence tests were found from 12 different countries across the world. LÄS MER

  3. 3. Det osynliga sortimentet, Konsten att få kunderna att uppmärksamma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henrik Andreasson; Alexander Palmgren; [2006]
    Nyckelord :exponeringar; butiksatmosfär; impulsköp; uppmärksamhet; konsumentbeteende.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ämne SMT 302, Kandidatuppsats, 10 poäng. Författare Alexander Palmgren Henrik Andréasson Problembeskrivning Det finns begränsade studier som konkret visar om enklare exponeringar av vissa utvalda produkter eller varugrupper skapar större uppmärksamhet hos kunden. LÄS MER