Sökning: "ALM"
Visar resultat 16 - 20 av 586 uppsatser innehållade ordet ALM.
16. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER
17. Förväntningar kontra verklighet: Svenska skolbiblioteks förutsättningar att bli bäst i världen
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Expectations of and prerequisites for Swedish school libraries is the subject of this master’s thesis. The purpose of the thesis is to gain insights into what a school library is expected to be and what is required to achieve it. LÄS MER
18. Blockchain - Mirakelkuren för en effektivare revisionsprocess?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Inom revisionsbranschen tenderar arbetsbelastningen att vara extra hög, framför allt under de två första kvartalen vilket bidrar till hög stress och långa arbetsdagar. I dagens samhälle spelar den teknologiska utvecklingen en stor roll. LÄS MER
19. A song of ice and gunfire : An analysis of Norway, the United States and Russia´s threat perceptions in the Arctic
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This essay analyses if the threat perceptions of Norway, Russia and the US can explain the decision to suspend the Arctic Council in 2022. The essay is a qualitative content analysis and uses securitization theory, which explains how issues are elevated to security problems necessitating action. The hypothesis of this essay is twofold. LÄS MER
20. "Det behöver skapas en verksamhet utifrånbarnens intressen och inte utifrån deras kön” : En studie om pedagogers uppfattningar om olika grupperingar i förskolan utifrån manligt och kvinnligt könsmönster
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om pedagogers uppfattningar om grupperingar i förskolan. Jag genomförde semistrukturerade intervjuer med sex respondenter. Intervjuerna har sedan analyserats utifrån genusteori, med bland annat begreppen manligt och kvinnligt könsmönster. LÄS MER