Sökning: "ANNA LUNDH"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden ANNA LUNDH.
1. Jämställdhetsintegrering i ett flernivåsystem: en feministisk idé studie
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Jämställdhetsintegreringen är den övergripande strategin för att uppnå jämställdhet som används på alla politiska nivåer och har därmed har blivit ett norm. Studien ställer frågor om hur jämställdhetsintegreringen fungerar i ett flernivåsystem och vilka feministiska ideal, värderingar eller idéer den vilar på. LÄS MER
2. Lärares förväntningar på skolsköterskor
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: Skolsköterskors uppdrag har förändrats med tiden. Uppdragets fokus har ändrats från ett patogent perspektiv till ett salutogent perspektiv, vilket innebär att fokus har ändrats från det sjuka till det friska. Samverkan med övrig personal på skolor är en förutsättning för att skolsköterskor ska kunna arbeta hälsofrämjande. LÄS MER
3. Är stress dagens pest?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vår studie var att ta reda på hur förskolläraren ser och upplever stress samt hur de arbetar för att undvika stress. Vi utgick från syftet när vi formulerade våra frågeställningar och frågorna besvarades därefter utifrån förskollärarens perspektiv på begreppet stress. LÄS MER
4. Materialplanering och materialhantering inom byggbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Byggbranschen kämpar med att kontinuerligt pressa byggtider och kostnader för ett alltsnabbare och effektivare byggprojekt för kunds räkning. Materialkostnaden utgör mellan 50–70 procent av det totala projektet. LÄS MER
5. ”Ska jag visa hur man gör?” - En studie om användning av och tillgång till digital teknik i förskolan utifrån barns perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Digital teknik i förhållande till förskolan är ett forskningsområde som det idag finns begränsad forskning inom, ännu mindre utifrån barnens perspektiv. Syftet med studien är därför att undersöka hur barn ser på sin delaktighet i användning av och tillgång till lärplattor i förskolan. LÄS MER