Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. BETYDELSEN AV MUNTLIG FRAMSTÄLLNING I EN JAPANSK SKOLA
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Sammanfattning Inledning och bakgrund Läro- och kursplaner anger riktlinjer och mål för skolans verksamhet i Japan. Muntlig framställning återfinns inte i läro- och kursplaner där, så lärarna ställs inte inför en bedömning i denna förmåga. LÄS MER
2. Delaktighet - sex lärares syn på muntlig framställning i förhållande till bedömningssituationen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Inledning och bakgrund Våra läro- och kursplaner anger riktlinjer och mål för skolans verksamhet. Muntlig framställning har en betydande roll och läraren kan ställas inför ett dilemma vid bedömning. Detta dilemma uppstår när alla elever ska uppnå samma mål på samma tid för att uppfylla kravnivåer och få godkända betyg. LÄS MER