Sökning: "APPAR"
Visar resultat 1 - 5 av 390 uppsatser innehållade ordet APPAR.
1. Tryck på play
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Appar och digitala verktyg har tagit en allt större roll i dagens förskolor, och speciellt appen Polyglutt har fått en tydlig plats som ett substitut till traditionell högläsning. Högläsning är en viktig komponent för barns språkliga utveckling, och då Polyglutt nu är en del i detta lärande syftar denna studie till att undersöka appen Polyglutts läsläge, med fokus på att finna möjligheter till språkligt lärande utifrån funktionerna ljud av/på, play/paus, textmedföljning och språk. LÄS MER
2. Från MySpace till TikTok : Förändringar av sociala medier som ett kommunikationsverktyg för musiker och fans
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Myspace var under många år den primära webbplatsen för att exempelvis skriva meddelanden till vänner, upptäcka ny musik samt dela med sig av den. Den mest populära föregångaren till dagens sociala medier som under många år uppmuntrade artister att använda webbplatsen för att nå ut till en bredare publik. LÄS MER
3. Lika barn leka bäst? : En etnologisk analys av hur kvinnliga relationer skapas genom vänskapsappen Gofrendly
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : Att knyta nya vänskapsrelationer som vuxen kan vara utmanande. Dels för att möjligheternaför sociala interaktioner förändras genom livet men även för att relationer mellan vuxnaställer högre krav. Nu har appar som Gofrendly trätt in i bilden som en potentiell lösning fördessa utmaningar. LÄS MER
4. Context-aware security testing of Android applications : Detecting exploitable vulnerabilities through Android model-based security testing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This master’s thesis explores ways to uncover and exploit vulnerabilities in Android applications by introducing a novel approach to security testing. The research question focuses on discovering an effective method for detecting vulnerabilities related to the context of an application. LÄS MER
5. Användarbehov för sannolikhetsberäknande appar för användning under en match i krigsspel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I den här studien så utvecklades en app som kan räkna ut och visa sannolikhetsfördelningen av skada som enheter gör i Warhammer 40k. Syftet var att appen skulle fungera som ett hjälpmedel för spelare där den ger information som är viktig för många av valen man gör i spelet. LÄS MER