Sökning: "AR kundupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden AR kundupplevelse.

  1. 1. Upplevelser i köpcentrum

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tessy Johannesson; Nagi Usmanova; [2022]
    Nyckelord :Köpcentrum; upplevelse; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Ett externt köpcentrum fyller idag en viktig roll i konsumenters vardag. I takt med den ökade e- handeln som sätter press och utmanar köpcentrum behöver branschen finna en styrka som får konsumenter att vilja besöka köpcentrum. Att mäta kundnöjdhet och kundupplevelse har blivit alltmer viktigt för företag. LÄS MER

  2. 2. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  3. 3. "Se men inte röra" : En studie om sinnesmarknadsföring vid e-handel inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Erica Rydén; Hanna Holgersson; Gustav Borglin; [2021]
    Nyckelord :Digitization; E-commerce; Sensory marketing; Brand sense; Sight; Hearing; Scent; Touch; Taste; Digitalisering; E-handel; Sinnesmarknadsföring; Syn; Hörsel; Doft; Känsel; Smak;

    Sammanfattning : Inledning: En marknadsföringsstrategi som används i de fysiska dagligvaruhandelsbutikerna är sinnesmarknadsföring, men det finns för nuvarande kunskapsluckor vad det gäller att använda strategin vid e-handel. Syftet med studien är därav att få en djupare förståelse av hur svenska dagligvaruhandelsföretag arbetar med sinnesmarknadsföring vid e-handel och hur denna marknadsföringsstrategi påverkar kundens helhetsupplevelse. LÄS MER

  4. 4. Personalizing the post-purchase experience in online sales using machine learning.

    Master-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Nganga Kamau; Dylan Dehoky; [2021]
    Nyckelord :Personalization; Upselling; Optimization; Machine learning; Binary classification; Gra-dient boosting; Deep learning; Supervised learning; Imbalanced data; Personifiering; Merf¨ors¨aljning; Optimering; Maskininl¨arning; Bin¨ar klassificering; Gra-dient boosting; Djupinl¨arning; ¨Overvakat l¨arande; Obalanserad data.;

    Sammanfattning : Advances in machine learning, together with an abundance of available data has lead to an explosion in personalized offerings and being able to predict what consumers want, and need without them having to ask for it. During the last decade, it has become a multi billion dollar industry, and a capability upon many of the leading tech companies rely on in their business model. LÄS MER

  5. 5. Det balanserade styrkortet i en process : En fallstudie gjord i säkerhetskontrollen vid Stockholm Arlanda Airport

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Nathalie Nordström; Ella Säfström; [2020]
    Nyckelord :Balanced scorecard; airport management; security checkpoint; Balanserat styrkort; Airport management; säkerhetskontroll;

    Sammanfattning : Förhöjd säkerhetsprocess och den ökade resenärs trafiken i kombination med processorientering av verksamheten, har bidragit till att säkerhetskontrollen behöver nya och uppdaterade beslutsprocesser för att kunna utvärdera och förbättra processen för säkerhetskontrollen. Genom det balanserade styrkortet och tidigare forskning analyseras lämpligheten för ett balanserat styrkort för delprocessen “Möjliggöra säkerhetskontroll” på Stockholm Arlanda Airport. LÄS MER