Sökning: "AR mobilspel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden AR mobilspel.

  1. 1. Pokémon Go och fysisk aktivitet – En litteraturstudie om användbarheten av aktiva mobilspel vid folkhälsoinsatser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Susanna Hansson; Karolina Eriksson; [2018-06-13]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; Pokémon Go; aktiva mobilspel; folkhälsa; Physical activity; Pokémon Go; active mobile games; public health;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fysisk inaktivitet och stillasittandet ökar i Sverige och globalt sett vilket medför hälsorisker i form av exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, vissa typer av cancrar och fetma. Det har på senare tid diskuterats hur aktiva tv- och mobilspel kan användas för att öka den fysiska aktiviteten. LÄS MER

  2. 2. Instruktioner via förstärkt verklighet för industriellt underhåll

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Rickard Lundberg; Pontus Wedén; [2018]
    Nyckelord :förstärkt verklighet; ar; industriellt underhåll; instruktioner; manual;

    Sammanfattning : Förstärkt verklighet (hädanefter förkortat AR efter engelskans augmented reality) är när virtuellt blandas med verkligt, och används till exempel för mobilspel och inom det militära. Utvecklingen av AR-applikationer har under de senaste åren förenklats, vilket gett upphov till nya möjligheter för tillämpning av AR-tekniken. LÄS MER

  3. 3. Klara, färdiga, Pokémon Go! En studie kring användarnas attityd kring fysisk aktivitet och sociala interaktioner med Augmented Reality spelet Pokémon Go

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Lam; [2017]
    Nyckelord :Augmented reality; Pokémon Go; social interaktion; fysisk aktivitet; attityder; AR mobilspel;

    Sammanfattning : AR-spelet Pokémon Go har spridits i världen runt om och även gjort en stor succé sen det först lanserades sommaren 2016. Målet med spelet var att få användarna att vilja utforska världen mer, förbättra den sociala interaktionen och öka den fysiska aktiviteten. LÄS MER