Sökning: "ARVID LUNDBERG"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ARVID LUNDBERG.

  1. 1. How Pricing Strategies For E-Commerce Are Affected By Website Usability

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Nyström; Filip Lundberg; Arvid Johansson; Einar Rättgård; Sven Grinneby; Lukas Ekberg; Lisa Södereng; [2023]
    Nyckelord :Decoy effect; Compromise effect; Usability;

    Sammanfattning : The growth of e-commerce, accelerated by the covid-19 pandemic, have fundamentally changed how companies commercialize their products. To remain competitive, many retail companies must transition parts of, or their entire, selling process to the internet. LÄS MER

  2. 2. Live shopping as a tool to create an engaging customer experience

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Ekelöw; Vendela Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Live shopping; Customer Experience; Value Creation; Value Co- Creation; Brand Owned Touchpoints; Direct Interaction;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how firms create an engaging customer experience through live shopping. More specifically, by performing a case study this thesis will provide an example of how firms use live shopping to create interactions, as well as to provide value through firm offerings. LÄS MER

  3. 3. Maskininlärningsmetoder tillämpade på StarCraft 2 - En undersökning av reinforcement och imitation learning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :JONATHAN BERGQVIST; CARL CLAESSON; PONTUS ELIASSON; ADAM GRANDÉN; EDVIN LAM; ARVID LUNDBERG; [2020-10-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom artificiell intelligens, som kontinuerligt utvecklas, har maskininlärning tagit en central roll. Medan regelbaserad AI varit tillräcklig för att lösa grundläggande uppgifter behöver dagens utmaningar mer avancerade metoder. LÄS MER

  4. 4. Musikvideon som marknadsföringskanal : En kvantitativ studie om ungdomars syn på produktplacering i musikvideor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vendela Lundberg; Arvid Ekelöw; [2019]
    Nyckelord :Product placement; Music video; Brand evaluations; Cognitive fit; Affective fit.; Produktplacering; Musikvideo; Varumärkesutvärdering; Kognitiv överensstämmelse; Affektiv överensstämmelse;

    Sammanfattning : Användandet av produktplacering som marknadsföringsmetod har ökat med åren, inte minst då konsumenter allt mer aktivt undviker traditionell marknadsföring. Genom att utnyttja produktplacering kan man väva in reklambudskap i handlingen på ett sätt som gör den oundviklig. LÄS MER