Sökning: "ASL"
Visar resultat 16 - 20 av 144 uppsatser innehållade ordet ASL.
16. Att skriva sig till läsning : En kvalitativ studie om läs- och skrivinlärningsmetoden Att skriva sig till läsning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att fördjupa kunskapen om hur lärare i F-3 tillämpar läsoch skrivinlärningsmetoden att skriva sig till läsning i undervisningen samt vilka för- och nackdelar lärare i F-3 ser med denna metod. En kvalitativ ansats används för att besvara studiens två forskningsfrågor. LÄS MER
17. ASL-att skriva sig till läsning : Lärares uppfattningar av att arbeta med ASL och om metodens påverkan på elevers tidiga läs- och skrivutveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskapSammanfattning : Sammandrag Under vår verksamhetsförlagda utbildning kom vi i kontakt med arbetssättet ASL (att skriva sig till läsning). Det bidrog till att vi blev intresserade av att ta reda på mer och undersöka några lärares uppfattningar om arbetssättet. LÄS MER
18. Användning av digitala verktyg vid läsinlärning : Use of digital tools for learning to read
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på och diskutera vilka erfarenheter grundskollärare med inriktning i årskurserna f-3, har kring användningen av digitala verktyg i läsundervisningen för yngre elevers läsinlärning. Studien bygger på det sociokulturella perspektivet. LÄS MER
19. Digitala verktyg och läs- och skrivinlärning : En kvalitativ intervjustudie gällande digitala verktyg och hur det används i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : I denna studie intervjuades nio legitimerade lärare gällande digitala verktyg i förhållande till läs- och skrivinlärningen. Syftet med detta var att undersöka hur lärare använder digitala verktyg i sin läs- och skrivundervisning, vilka resultat de ser, samt positiva aspekter och problematik. LÄS MER
20. ASL: en främjande metod eller en pedagogisk fälla? : En studie om vilka effekter ASL har på skrivinlärningen i årskurserna 1-3.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER