Sökning: "ASSESSING SCHOOL MOTIVATION"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden ASSESSING SCHOOL MOTIVATION.
1. Exploring Knowledge Implementation in Project Teams - Insights from a Qualitative Case Study in a High-Tech Industry MNC
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Existing literature underscores the significance of knowledge management (KM) in organisations for enhancing performance and gaining competitive advantages. Despite scholars acknowledging that knowledge implementation activities realise the value of KM, little is known of how these activities can be affected through organisational structures. LÄS MER
2. Självskattning av tidshantering med ATMS-S, erfarenhet av relevans och användbarhet hos gymnasieungdomar med ADHD och arbetsterapeuter
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Tidigare forskning visar hur den bristande förmågan att hantera sin tid hos personer med ADHD påverkar vardagslivet negativt. Instrument för att skatta och bedöma personers tidshantering finns utvecklade för barn och för vuxna. Gymnasieungdomar hamnar i ett mellanområde. LÄS MER
3. Är framtidens medborgare motiverade till att vara källkritiska? : - En undersökning av elevers vanor, inre motivation och samhällssyn på källkritik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This is a study that has been done on students in high school trying to map out their relationship to the practice of being critical towards sources. The study is built on the world view of the importance of being critical towards sources in a democratic society. LÄS MER
4. Autism och skrivsvårigheter : En intervjustudie med lärare som undervisar elever med autism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Sammanfattning Tidigare forskning påvisar att elever med autismspektrumtillstånd (AST) ofta möter svårigheter i skrivandet och att de behöver få specifik skrivundervisning för att utvecklas i sitt skrivande. Studiens syfte var att undersöka och synliggöra lärares uppfattningar och erfarenheter beträffande skrivundervisning för elever med autism. LÄS MER
5. A Choice in Reading : A Study of Student Motivation for Studying English Literature in Upper Secondary Schools in Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/EngelskaSammanfattning : This essay aims to examine the attitudes and motivation toward literary studies in English in upper secondary school students as well as to determine which tools practicing teachers can apply to increase their students’ language learning motivation within literature teaching in the Swedish curriculum. The questions that this study set out to answer was: How do students rate their ability to succeed in different tasks relating to English literary education? How can teachers in Sweden design their lessons in English literature to motivate their students? Which are some of the best ways to teach literature to students from a motivational standpoint? The primary theories used in this study are; self-efficacy theory and theories regarding intrinsic and extrinsic motivation. LÄS MER