Sökning: "Aaker kapferer"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Aaker kapferer.
1. The Role of A Flexible Brand Identity in A Dynamic Market : A Multiple-Case Study on Swedish Coffee Brands
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Conducting successful business requires a clear and steady brand identity, which is a part of brand management (Aaker, 1996; Kapferer, 1992, de Chernatony, 1999). Sticking to the core values and the traditions of the brand is beneficial. LÄS MER
2. Att fräscha upp ett varumärke : Ett modeföretags ompositioneringsarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modekonsumtion handlar idag mycket om självförverkligande och identitet och konsumenter köper ofta produkter baserat på varumärke. Därför lägger många företag stora resurser på att bygga upp starka varumärken och för att bli framgångsrika är det viktigt att de hittar en attraktiv position för det på marknaden. LÄS MER
3. The Authenticity of Personal Branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to explore how authentic online brands are created when the actual brand building process can lead to an inauthentic product. Relevance for theory and practice: Authenticity in personal online branding is something of an abstract concept that has been seldom examined on this level. LÄS MER
4. Varumärkesbyggande i små företag : En kvalitativ studie om hur små klädbutiker arbetar med sina varumärken
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Varumärken är något som de flesta människor har någon relation till, då en människa i Sverige dagligen utsätts för cirka 3000 reklambudskap. Brännmärkning av djur är ett av de tidigaste tecknen på varumärkesanvändande. LÄS MER
5. Premium Retail Brands in the Food Retail Industry : A Customer Based Study of ICA Selection
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : This study concerns retail brands in the food retail industry and focuses on premium products. The research is investigating how ICA can best use premium products to increase their profitability. LÄS MER