Sökning: "Ab Helgesson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Ab Helgesson.

  1. 1. Hur påverkar färgade kontaktlinser färgseendet?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Sofie Helgesson; [2017]
    Nyckelord :Färgseendet; Farnsworth D-15; Färgade kontaktlinser; Transmittans;

    Sammanfattning : Syftet: Syftet med studien var att undersöka hur färgade kontaktlinser påverkade färgseendet och vilka våglängder av det synliga ljuset som de släppte igenom. Metod: 30 personer i åldrarna 19-52 deltog i studien. De hade sfärstyrkor mellan +5,00 D till -10,00 D och ingen hade cylinderstyrkor över -0,75 D. LÄS MER

  2. 2. Konstruktion av "log strike"-testrigg för utombordsmotorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Fredrik Helgesson; [2016]
    Nyckelord :testrigg; krocktest; utombordare; utombordsmotor; test; kollision; log strike; logstrike;

    Sammanfattning : Projektet, som har utförts på uppdrag av Cimco Marine AB i Ängelholm, har haft som huvudmål att ta fram en testrigg för att ”log stirke”-testa utombordsmotorer. Cimco Marine AB har utvecklat en dieseldriven utombordsmotor för främst professionellt bruk. LÄS MER

  3. 3. Analys och kalibrering av flödesmätare i laboratoriemiljö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Fredrik Anderholdt Helgesson; [2015]
    Nyckelord :flödesmätare; förbränningsmotor; STT Emtec; energiteknik; luft; flöde; mätteknik;

    Sammanfattning : STT Emtec AB är ett teknikföretag med ett motorlaboratorium i Njurunda strax söder om Sundsvall. I laboratoriet bedrivs utveckling av avgasreningssystem samt kalibrering och provning av förbränningsmotorer och kringsystem. LÄS MER

  4. 4. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER

  5. 5. Pole Position : En komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund avskillnad i varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Robert Wiberg; Robin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Varumärken; Positionering; Varumärkesidentitet; Varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : Titel: Pole Position – en komparativ studie om hur Volvo kan anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. Författare: Robin Karlsson och Robert Wiberg Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring, 15 HP, vårtermin 2012 Nyckelord: Varumärken, varumärkesidentitet, varumärkesuppfattning, märkeskännedom, positionering, positioneringsstrategier Problemställning: Hur kan ett företag, verksamt på olika geografiska marknader, anpassa sitt positioneringsarbete på grund av skillnad i varumärkesuppfattning? Syfte: Syftet med denna uppsats är att utifrån den teoretiska referensramen genom kvantitativ och kvalitativ forskning förklara hur ett företag, aktivt på olika geografiska marknader kan positionera sig på de olika marknaderna på grund av skillnad i varumärkesuppfattning. LÄS MER