Sökning: "Ab Sjögren"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Ab Sjögren.

  1. 1. Hur lättläst och läsbar är ett återberättat verk? : – En innehålls- och läsbarhetsanalys av Ringaren i Notre-Dame

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Tobias Östlund; [2023]
    Nyckelord :Innehållsanalys; Läsbarhetsindex; Ringaren i Notre-Dame; Årskurs 4-6; Lättläst; Victor Hugo;

    Sammanfattning : Denna studie berör Ringaren i Notre-Dame (1831) skriven av Victor Hugo, översatt av Gustav Sandgren och utgiven av Almqvist & Wiksell förlag AB (1977) samt den återberättade versionen av Maj Bylock (2000) utgiven av Rabén & Sjögren förlag. Syftet med studien är att synliggöra om en bearbetad version av Ringaren i Notre-Dame är mer läsbar samt mer lättläst än en översatt version av originalet av samma verk samt vilka didaktiska reflektioner lärare behöver göra för att elever i åk 4-6 ska utvecklas mot ett valt betygskriterium. LÄS MER

  2. 2. Matning av flis till mekanisk avvattningspress

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Sjögren; [2018]
    Nyckelord :mekanisk avvattning; flis;

    Sammanfattning : Denna rapport är ett examensarbete för högskoleingenjörer inom maskinteknik vid Karlstads Universitet. Projektet har utförts åt Drinor AB och är ett produktutvecklingsprojekt. Inom pelletstillverkning måste spånet som används nå en viss fuktighetsgrad i fibrerna för att kunna formas. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring i etiska företag : en fallstudie av The Smiling Group AB

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Linnea Göransdotter; Rasmus Sjögren; [2017]
    Nyckelord :Fairtrade; etiska företag; marknadsföring; marknadsföringsmix; marknadsmix; 4P-modellen; P-modellen;

    Sammanfattning : Marknadsföring är viktigt för att kommunicera hur ett företag skapar och kan leverera värde. Ett vanligt sätt för företag att marknadsföra sig är genom 4P-modellen där fokus ligger på produkt, pris, plats och påverkan. Ett annat sätt för företag att kommunicera sitt värde är genom olika märkningar. LÄS MER

  4. 4. Vägen till en kunds hjärta går genom magen : på vilket sätt försöker Apoteket AB använda kampanjer för att stärka förtroende, samt hur detta tolkas av mottagarna?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Julia Gustafsson; Andrea Sjögren Karlsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Den framtida utvecklingen av bioenergi i Sverige

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Malin Frisk; Sofie Wilhelmsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sweden is one of the largest producers of forest products and the Swedish forest has a great impact on the development of bioenergy in the country. One of the targets for Sweden by 2050 is to be independent of fossil fuels and this study will examine the Swedish forest’s potential to contribute to achieving the target. LÄS MER