Sökning: "Ab Thunell"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Ab Thunell.

  1. 1. En effektiv inköpsprocess på små tillverkande företag : En fallstudie på Alderholmens mekaniska AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Anton Lundh; Simon Thunell; [2019]
    Nyckelord :Small Business; Purchasing Process; Purchasing; Lean; Efficient; Små företag; Inköpsprocess; Inköp; Lean; Effektiv;

    Sammanfattning : Purchases account for a large proportion of companies’ turnover. It has therefore long been an important factor to work efficiently with purchasing to achieve increased profitability in companies. Because of the importance of efficient purchasing, the interest in the purchasing process has increased. LÄS MER

  2. 2. Produktutveckling för Ire Möbel : Design och konstruktion

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Karl-Philip Michael Swensson; [2017]
    Nyckelord :Development; Construction; Furniture; Stool; CAD.; Produktutveckling; Konstruktion; Möbler; Pall; CAD;

    Sammanfattning : Ire designs and produces high-end furniture and solutions for home and public environments. This thesis describes the product development of a stool for Ire Möbel AB (Ire). The stool is aimed towards the Scandinavian market. LÄS MER

  3. 3. Lojalitetsskapande genom Mass Customization : Hur skapas kundlojalitet när kunden är chefsdesigner?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Emelie Karlsson; Linda Thunell; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konfektionsbranschen har sedan tidigt 1900-talat fungerat genom ett massproducerande maskineri som erbjudit ett likriktat utbud till sina kunder, kunder som ansetts vara en enda stor massa, idag har konsumenter en större insikt i sin egen konsumtion och en stor vilja att påverka. Tack vare den tredje industriella revolutionen är ett nytt paradigmskifte på väg, kunden involveras i design- och produktutvecklingsprocessen och resultatet är att en unik produkt kan produceras samtidigt som företaget uppnår stordriftsfördelar genom modularisering, detta kallas för Mass Customization. LÄS MER

  4. 4. RAMVERK FÖR EFFEKTIV KUNDSUPPORT : Utifrån ITIL, CRM och supporthantering på mjukvaruföretaget Medius AB

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Niclas Stamfjord; Mats Thunell; [2009]
    Nyckelord :CRM; customer relationship management; customer support; service management; call center; contact center; customer service; ITIL; IT infrastructure library; support management; knowledge management; workflow; kundsupport; supporthantering; ärendehantering; ärendehanteringssystem; felhantering; ITIL; CRM;

    Sammanfattning : The goal of customer support is to help clients achieve maximum value in their services and products. Customer support is the public face of a company, which means that it is important to give the customer a positive experience and live up to customer expectations. LÄS MER

  5. 5. Att organisera kunskap på ett företag : en fallstudie vid Ecophon AB:s utvecklingsavdelningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Hanna Liljeblad; Elin Thunell; [2008]
    Nyckelord :domänanalys; företagsbibliotek; information management; informationsbeteende; informationshantering; kollektivism; kunskapsorganisation; collectivism; corporate libraries; domain analytic approach; information behaviour; knowledge organisation; Documentation; information; library science; archivistics; Arkiv- och bibliotekskunskap; dokumentation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organising knowledge in a corporate environment : a case study at the development departments of Ecophon AB The purpose of this master's thesis is to investigate how three development departments of a technical firm could organise their collection of documents and information resources to improve their management of information. Three sets of questions have been posed: 1) How does the target group of engineers deal with information, and what problems can be identified in this process? 2) What does their collection of resources consist of, how is it organised, and what problems are apparent? 3) How can principles of knowledge organisation be applied in a corporate environment? The investigation has been carried out as a case study. LÄS MER