Sökning: "Abba"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet Abba.

  1. 1. FPGA programming with VHDL : A laboratory for the students in the Switching Theory and Digital Design course

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Samaneh Azimi; Safia Abba Ali; [2023]
    Nyckelord :FPGA Field-Programmable Gate Arrays VHDL Very High-Speed Integrated Circuits HDL Hardware description language LUT Look-up-table CLB Configurable Logic Blocks MUX Multiplexers IOB Input Output Blocks DUT Device under the test ASIC Application-specific integrated circuits SOC System on chips RTL Register Transfer Language;

    Sammanfattning : This thesis aims to create effective and comprehensive learning materials for students enrolled in the Switching Theory and Digital Design course. The lab is designed to enable students to program an FPGA using VHDL in the Quartus programming environment to control traffic intersections with sensors and traffic signals. LÄS MER

  2. 2. High Capacity Transport för masstransporter i stadsmiljö för ökad transporteffektivitet och miljövinning

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Lena Walter; [2023]
    Nyckelord :Mass transport; transport efficiency; load classes; SWOT analysis; Massatransporter; transporteffektivitet; bärighetsklasser; SWOT-analys;

    Sammanfattning : En växande urban befolkning påverkar förutsättningarna för transporter i städer genom ökad trängsel. På grund av den höga byggnadstakten genereras stora mängder berg- och jordmassor som leder till ett högt antal byggrelaterade transporter som påverkar klimatet genom koldioxidutsläpp och som försämrar luftkvaliteten. LÄS MER

  3. 3. DIGITAL LEARNING MATERIALS AND YOUNG EFL LEARNERS’ INTERCULTURAL COMPETENCE DEVELOPMENT

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Abba Fahim Bakar; [2023]
    Nyckelord :Attitude; cross-cultural; awareness; knowledge; behavior; dimension; globalisation; democracy; versatile communication; mindset;

    Sammanfattning : Abstract The primary aim of learning English as a second or foreign language is to develop learners’ communication skills and prepare them to use English effectively in multi-dimensional domains. Yet, major approaches and practices of actual second language learning are often related to a simplistic perspective on communication that fails to take into account the cultural and intercultural aspects of the English language as a global communication tool, i. LÄS MER

  4. 4. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Matilda Zeneli; Julia Nilsson; [2021]
    Nyckelord :place brand; place identity; semiotic resources; visual framing; strategic communication; COVID-19; platsvarumärkning; platsidentitet; semiotiska resurser; visuell framing; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER

  5. 5. Brand revitalization in the music industry: a case study approach

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edoardo Macelloni; Max Beckers; Eva Salmon; [2020]
    Nyckelord :Brand Revitalization; Retro-Branding; Brand Awareness; Music Industry; Nostalgia; Disruption; Iconic bands; Ageing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research is to analyze how iconic brands in the music industry revitalize themselves in order to increase sales by making the brand active again. Research questions: a) Why do brands have need for brand revitalization? b) What are revitalization strategies that help these ‘ageing’ music brands renew their image and positioning in the present and future? c) How has digital disruption affected the music industry? How has this affected ‘ageing’ music brands? Design/methodology/approach: This paper will use an inductive approach, using secondary data and literature in order to create a qualitative research study. LÄS MER