Sökning: "Abrahamson"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet Abrahamson.

  1. 1. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER

  2. 2. The Enlightenment Travels North : The ideology and practice in parish descriptions in early modern Norrland

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionen

    Författare :Johan Persson; [2023]
    Nyckelord :Swedish Enlightenment; Enlightenment; topographical literature; parish descriptions; Abraham Abrahamson Hülphers; travel journals; Norrland; science in practice; superstitions; slumbering riches; imperial gaze; Northern Sweden; Medelpad; Ångermanland; Åsele Lappmark;

    Sammanfattning : This thesis is a study of factory owner Abraham Abrahamson Hülphers’s collections of parish description about the parishes in Norrland, more specifically those about Medelpad and Ångermanland. The thesis seeks to explain how Hülphers’s collections were created in practice while also presenting the descriptions content and analysing the ideology it reproduced. LÄS MER

  3. 3. ÄR VI STARKARE TILLSAMMANS?- EN STUDIE OM SAMVERKAN MELLAN IDEELLA ORGANISATIONER OCH SOCIALTJÄNSTEN I BETYDELSE FÖR INDIVIDER MED SPELPROBLEMATIK

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Moa Oskarsson; Felicia Gaberud; [2020]
    Nyckelord :collaboration; non-profit organizations; public sector; gambling problems; social work; voluntary sector;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore employees attitudes within the social serviceand non-profit organizations, regarding difficulties and possibilities in a potentialcollaboration between these two sectors concerning individuals with gamblingproblems. The empirical material is based on qualitative methods, thus semistructured interviews were performed with social workers working with individualswith gambling problems in the social service and in one non-profit organization ina city in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Små kliv i rätt riktning : Tillvägagångssätt för att inkludera barnperspektiv och barns perspektiv i kommunal planering

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Olivia Abrahamson; Kristina Larsson; [2020]
    Nyckelord :Planning; Child perspective; Child s perspective; Children’s Rights Convention; Samhällsplanering; Barnperspektiv; Barns perspektiv; Barnkonventionen;

    Sammanfattning : Nutida förutsättningar för samhällsplanering har resulterat i att barns demokratiska och fysiska utrymme i planer är mindre än det som stipuleras i barnkonventionen. Syftet med studien är att skapa en förståelse för vilka utmaningar, brister och möjligheter som finns att inkludera barnfrågor i kommunal planering. LÄS MER

  5. 5. Organizational façades and hypocrisy within sustainability reports : A qualitative content analysis of Royal Bank of Scotland’s sustainability reports between 2008-2013

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Edessa Demircioglu; Karoline Norheim; [2019]
    Nyckelord :Organizational façades; RBS Royal Bank of Scotland ; Organizational hypocrisy; sustainability report; legitimacy theory; stakeholder theory; customer; FCA Financial Conduct Authorities investigation;

    Sammanfattning : Abstract Background: Sustainability reporting is an important communication channel for corporations to increase legitimacy in the public eye and handle different stakeholder demands (Blanc et al., 2017). LÄS MER