Sökning: "Abstrakt nivå"
Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden Abstrakt nivå.
1. Konsten att förstå algebra : Hur matematiska representationer kan vara ett verktyg för att skapa förståelse hos elever
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : I en jämförelse med andra länder verkar det vara så att Sveriges elever presterar på en lägre nivå i matematik. Vidare finns det indikationer på att svenska elever har särskilt svårt för algebra. LÄS MER
2. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER
3. Rubberducking EU copyright law - Generative AI, machine learning and infringement
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Huruvida generativ AI utgör intrång i upphovsrättsinnehavarens ekonomiska rättigheter är en normativ fråga som, på grund av rättssäkerhetsprincipen som är en viktig del av rättsstatsprincipen borde kunna besvaras. Ändå verkar det inte finnas något entydigt svar. LÄS MER
4. Snälla stanna! : En litteraturstudie om vilka faktorer som får sjuksköterskor att stanna på sina tjänster i offentlig sektor.
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Under många år har det varit brist på sjuksköterskor inom offentlig sektor. Ökat vårdtryck, tung arbetsbörda och pensionsavgångar har lett till en pressad bemanningssituation. LÄS MER
5. Att ramsräkna och upptäckamönster i talsystemet : En intervention i ramsräkning för elever i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien var att mäta effekten av en intervention i ramsräkning för elever i förskoleklass. Studien utgick från Response to Intervention - modellen (RTI) för att synliggöra vilka elever som är i behov av en extra insats. Ett förtest gjordes med samtliga elever i förskoleklasserna. LÄS MER