Sökning: "Academic self-image"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Academic self-image.

  1. 1. Imposter Syndrome: blivande unga chefers dilemma : - En kvalitativ studie om paradoxen nyutexaminerade unga upplever under rekryteringsprocessen till juniora chefsroller

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Helen Jonasson; Lukas Hylén; [2023]
    Nyckelord :Imposter Syndrome; rekryteringsprocess; unga chefer;

    Sammanfattning : The managerial role is affected by how society develops and is a versatile role. This often requires an academic background, but despite this is not something you are educated for, but rather advance and qualify for. LÄS MER

  2. 2. The role of qualification and experience in Greek Parallel Support: Teachers’ personal views A qualitative study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Adamantia Lamprini Lioliou; [2022-01-27]
    Nyckelord :parallel Support; teachers‘ perspective; teachers‘ qualifications; special education; experience;

    Sammanfattning : Aim: This study attempts to identify notable differences in the implementation of Parallel Support (PS), given different levels of qualification and experience of teachers providing it. The wider aim is to explore those teaching attributes that may be most clearly associated with successful PS practices, by collecting and analyzing the perceptions of eight teachers with various types of qualification in special education, who are presently working or have worked in the PS provision. LÄS MER

  3. 3. Black in the Ivory Tower: The Subversiveness of Black Women at Lund University

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Elsa Mertala; [2022]
    Nyckelord :Academia; Black women; labour; subversiveness; Lund University; Swedish Exceptionalism; Akademin; svarta kvinnor; arbete; subversiv; Lund universitet; svensk exceptionalism; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden the research about Black people’s experiences in academia is quite limited, because of a self-image that is colourblind which prevents the acknowledgement of Black existence (practice, thought, bodies). This thesis is a cultural analytical attempt to contribute and widen the research field of critical studies in Swedish academia, through exploring Black female’s emotional and body experiences in the spatiotemporal space of Lund University. LÄS MER

  4. 4. Learning by Failing : A qualitative study on entrepreneurial failure and how entrepreneurs respond to their past mistakes.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tove Ljung; [2020]
    Nyckelord :Entrepreneurial Failure; emotional response; personal investment; entrepreneur; mindset; failing; failure attributions.;

    Sammanfattning : This thesis sets out to study how entrepreneurial failure takes form and how entrepreneurs are affected by entrepreneurial failure. This study aims to contribute another perspective of the mindset of entrepreneurial failure to academic research. LÄS MER

  5. 5. Ibland litar jag på mig själv. : En intervjustudie ur elevperspektiv kring skolsjälvbild/ academic self-concept, utifrån hanterbarhet och begriplighet kopplat till särskilt stöd.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Andrea Boras; Birgitta Helgesson; [2018]
    Nyckelord :Sense of coherence; special needs; learning to read; learning to write; self-image; academic self-concept; KASAM; behov av särskilt stöd; läsinlärning; skrivinlärning; självbild; skolsjälvbild;

    Sammanfattning : Syftet med intervjustudien är att beskriva några elevers känsla av begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet av sin skolvardag utifrån det särskilda stöd som ges i relation till språk, - läs – och skrivutveckling. Undersökningen utgår från ett elevperspektiv med fokus på elevernas upplevelser och uppfattningar av sin skolvardag kopplat till hinder och svårigheter de möter kring skoluppgifter de får i skolan. LÄS MER