Sökning: "Accepted"

Visar resultat 11 - 15 av 2688 uppsatser innehållade ordet Accepted.

  1. 11. AI och hälsovård : en studie om Acceptansen för AI inom hälsovården

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Gustaf Ahlqvist; Nftalem Tesfai; [2024]
    Nyckelord :Acceptans; Artificiell intelligens AI ; Avatar; Chatbot; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa har blivit alltmer vanligt förekommande och identifieras idag som ett globalt problem. Siffror för unga svenskar i åldersspannet 16-29 år som lider av psykiska problem visar oroväckande ökningar under de senaste 15 åren. LÄS MER

  2. 12. Kanye West i liberal och konservativ media : Antisemitens gestaltning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Gry Nanker; Hanna Sjögren; [2024]
    Nyckelord :Kanye West; Antisemitism; Framing; politics; CNN; NBC; New York Post; Fox; Thematic analysis; mixed methods;

    Sammanfattning : Anti-Semitism is still very much alive in the United States and has increased in the pastyears (ADL, 2023). Anti-Semitic rhetoric was brought to light by the world-famousrapper Kanye West, who in the fall of 2022 committed several anti-Semitic acts on hissocial platforms. LÄS MER

  3. 13. Leaving so soon? : A study on the bullying of nurses

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Desirée Lindqvist; [2024]
    Nyckelord :Bullying; Nurses; Swedish health care; Social perception theory;

    Sammanfattning : Introduction. This study is about examining bullying of nurses in the Swedish health care system. Bullying is a negative behaviour that has been going on for a longer period of time (Arbetsmiljöverket, 2023a). The negative behaviour in healthcare can have consequences for not just the nurses, but also for the society as a whole. LÄS MER

  4. 14. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  5. 15. Motivating Sustainable Transitioning: Enabling and Limiting Factors Within the Petroleum Industry. A Qualitative Analysis of Enabling and Limiting Factors for Sustainable Transitioning Within the Petroleum Industry

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Oliwer Holm; Philip Hansson; [2024]
    Nyckelord :Sustainable Transitioning; Petroleum Industry; Expectancy- Value Theory; Motivation;

    Sammanfattning : The increasing global awareness and enormity of the climate crisis has led to intensified pressure towards multiple industrial sectors to commit to a sustainable transition, one of them being the petroleum industry. Being the manufacturers and suppliers of fossil fuels they have the power to shape the market. LÄS MER