Sökning: "Accepted"
Visar resultat 11 - 15 av 2688 uppsatser innehållade ordet Accepted.
11. AI och hälsovård : en studie om Acceptansen för AI inom hälsovården
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Psykisk ohälsa har blivit alltmer vanligt förekommande och identifieras idag som ett globalt problem. Siffror för unga svenskar i åldersspannet 16-29 år som lider av psykiska problem visar oroväckande ökningar under de senaste 15 åren. LÄS MER
12. Kanye West i liberal och konservativ media : Antisemitens gestaltning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Anti-Semitism is still very much alive in the United States and has increased in the pastyears (ADL, 2023). Anti-Semitic rhetoric was brought to light by the world-famousrapper Kanye West, who in the fall of 2022 committed several anti-Semitic acts on hissocial platforms. LÄS MER
13. Leaving so soon? : A study on the bullying of nurses
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Introduction. This study is about examining bullying of nurses in the Swedish health care system. Bullying is a negative behaviour that has been going on for a longer period of time (Arbetsmiljöverket, 2023a). The negative behaviour in healthcare can have consequences for not just the nurses, but also for the society as a whole. LÄS MER
14. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
15. Motivating Sustainable Transitioning: Enabling and Limiting Factors Within the Petroleum Industry. A Qualitative Analysis of Enabling and Limiting Factors for Sustainable Transitioning Within the Petroleum Industry
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The increasing global awareness and enormity of the climate crisis has led to intensified pressure towards multiple industrial sectors to commit to a sustainable transition, one of them being the petroleum industry. Being the manufacturers and suppliers of fossil fuels they have the power to shape the market. LÄS MER