Sökning: "Account Manager"

Visar resultat 21 - 25 av 129 uppsatser innehållade orden Account Manager.

  1. 21. Key Performance Indicators - Förfina, förändra eller ta bort : En kvalitativ studie om förändringsprocessen av KPI:er och samspelet mellan chefer och gruppledare.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maria Bäckström; Isabelle Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Key performance indicators KPI ; Performance measurements; Team; Manager; Agent theory; Performance measurement system PMS .;

    Sammanfattning : Title: Key Performance Indicators - Refine, adjust or remove Level: Final assignment for bachelor's degree in business administration. Author: Isabelle Nilsson and Maria Bäckström  Supervisor: Niklas Bomark Date: Autumn - 20  Aim: The aim of this study is to seek understanding of how the change process of KPIs works and whether information asymmetry and conflicts of interest can arise in the interaction between managers and group leaders in process. LÄS MER

  2. 22. Förändrade förutsättningar för ledarskapet : En kvalitativ studie om hur mellanchefers ledarskap påverkats av omställning till distansarbete

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Steffanie Bramer; Ellen Savander; [2021]
    Nyckelord :Remote leadership; middle managers; leadership; remote work; transformational leadership; transactional leadership; Distansledarskap; mellanchefer; ledarskap; distansarbete; transformativt ledarskap; transaktionellt ledarskap;

    Sammanfattning : Pandemin Covid-19 resulterade i en tiofaldig ökning av distansarbete i Sverige under 2020. Detta medförde att många mellanchefer behövde utöva sitt ledarskap i en ny kontext,nämligen på distans. Distansledarskap är ett relativt nytt men redan omfattande forskningsområde. LÄS MER

  3. 23. WHAT ARE THE INTERNAL REASONS FOR BRAND IDENTITY EROSION?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pritta Andrina Anggraeni; Flavien Nulli; Andreea Muresan; [2021]
    Nyckelord :Brand; brand identity; internal branding; brand identity erosion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Purpose: To explore why brands lose control over their identity due to internal actions or lack of actions when needed. The paper examines the key elements brands should focus on internally to prevent brand identity erosion which can negatively impact brand performance. LÄS MER

  4. 24. BELÖNINGSSYSTEMSPÅVERKAN PÅMEDARBETARESMOTIVATION OCHARBETSPRESTATION : En kvalitativ studie ombelöningssystems påverkan påmedarbetares motivation ocharbetsprestation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Tilde Sonesson; Diana-Maria Valkova; [2021]
    Nyckelord :Reward Systems; Financial Rewards; Non-Financial Rewards; Motivation; Work Performance; Coworkers; Managers; Belöningssystem; Finansiella belöningar; icke-finansiella belöningar; Motivation; Arbetsprestation; Medarbetare; Chefer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats har studerat belöningssystem som används inom organisationer med olika syften där bland annat att motivera medarbetare genom både finansiella och icke-finansiella belöningar hör till. Bakgrunden till studien grundar sig på att företag genom att använda belöningssystem kan öka motivationen och arbetsprestationen hos medarbetarna. LÄS MER

  5. 25. In search for the perfect KAM manager : Exploring both the buyer´s and the supplier’s view of valued personality traits in a KAM manager

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Erika Villumsen; Jennifer Laurits; [2021]
    Nyckelord :Key Account Management; Relationship marketing; Five-Factor Model;

    Sammanfattning : Background: KAM has received a lot of attention over the last decade, where organizations acknowledge the benefits, and choose to implement KAM programs within their companies. Research shows that the individual in a KAM manager role has a huge impact on the outcomes of KAM, crucially responsible for the relationships with the key accounts. LÄS MER