Sökning: "Action-oriented research"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Action-oriented research.

  1. 1. Hur man lär sig spanska ur ett elevperspektiv : 18 elevers upplevelse och erfarenhet av inlärning i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Felicia Sánchez Hermansson; [2024]
    Nyckelord :students’ perspective; teaching material; Spanish; action-oriented approach; target language in the classroom; elevperspektiv; läromedel; spanska; action-oriented approach; målspråk i klassrummet;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet har en studie om elevers perspektiv på spanskundervisning och övningar för språkinlärning på högstadiet genomförts. Studien inkluderar 18 elevers svar på en enkät följt av fem fördjupande intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Catching waves for sustainability? Investigating action oriented ESD for young surfers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Daja Malin Salge; [2023-10-12]
    Nyckelord :Surfing; Action Competence in Sustainability Education; Pro-Environmental Action; Participatory Action Research;

    Sammanfattning : Aim: As the surf lifestyle and industry are touching environmental, social and economic sustainability issues, this research aims to investigate action oriented ESD in an institution that is offering surfing activities, to explore and improve educational pathways that contribute to the promotion of sustainable action among surfers. Theory: For reaching this aim, theoretical approaches regarding pro-environmental actions are considered, and thus the corresponding educational framework of Action Competence is embedded as a central theoretical component, to plan, implement and evaluate an ESD program. LÄS MER

  3. 3. “I’m not like the other girls” : The phenomenology of affect: How is female self-expression affected by internalized misogyny?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Jessica Rische; [2023]
    Nyckelord :Internalized Misogyny; Female Self-Expression; Affect Theory; Phenomenology; Participatory Action Research; Focus Group Discussion;

    Sammanfattning : This thesis aims to analyze the affect of internalized misogyny on female self-expression. Guided by the research question “How is female self-expression affected by internalized misogyny?” a phenomenological framework of affect based on work by Sara Ahmed is applied. LÄS MER

  4. 4. Det utplånade könet och det framstående könet : En läroboksanalys om hur kvinnor och män utifrån ett diskursanalytiskt perspektiv framställs i epokerna realism och naturalism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Maja Holmberg; [2023]
    Nyckelord :Läroboksanalys; genus; kritisk diskursanalys; litteraturhistoria och gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan är ett av skolans uppdrag att aktivt verka för jämställdhet. Om det ska ske behöver även skolans läroböcker verka för skolans jämställdhetsuppdrag. Ett sätt att arbeta med jämställdhet är i ämnet svenska och i arbetsområdet litteraturhistoria. LÄS MER

  5. 5. Sustainability in Action : Exploring Competences For Careers In Sustainability

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pei-Hung Liang; Beatrice Pelizzari; [2023]
    Nyckelord :Action Competence; Awakening Moment; Confidence; Motivation; Sustainability Career; Sustainability Education; Skills;

    Sammanfattning : In this thesis, we begin with a personal inquiry into “How can I make a sustainable impact?” and return to the moment when we discovered sustainability. Drawing on our personal background and reflection, we are curious to know "What competences are required for a career in sustainability?" To answer this question, we build our research upon the concept of Action Competence which articulates the necessary abilities to engage in solving sustainability issues. LÄS MER