Sökning: "Active Listening Behaviour"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Active Listening Behaviour.
1. Improving active listening behaviours of embodied conversational agents (ECA) from a UX perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Active listening is a communication technique where the listener listens to the speaker carefully and attentively by confirming or asking for more details about what they heard during a conversation. Active listening has proven to be a very useful technique in learning and extracting insightful information from the conversation and poses many challenges when emulating such behaviours in a virtual character. LÄS MER
2. Specialistsjuksköterskans erfarenheter av bemötandets betydelse i mötet med äldre : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivåSammanfattning : Bakgrund: Rapporter visar att antalet äldre i Sverige ökar vilket innebär att de äldre som patientgrupp bli allt mer förekommande inom vården. Enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO) utgör bemötande idag den tredje vanligaste anmälningsorsaken inom hälso- och sjukvården. LÄS MER
3. "… det handlar om att lyssna och ta till sig för att få sin personliga utveckling". : En kvalitativ studie om chefers ledarskap, stöd och utveckling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och analysera betydelsen av chefers personliga utveckling för att bedriva ett välfungerande ledarskap. Studiens resultat och analys visar att chefers personliga utveckling har betydelse för hur ledare prioriterar och hanterar mänskliga relationer vilket bland annat inrymmer förmågan till dialog, att aktivt lyssna och att vara närvarande i det dagliga arbetet. LÄS MER
4. Mer än bara ord
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Kommunikationen mellan två personer består av både verbala- och icke-verbala beteenden. Den icke-verbala kommunikationen kan förstärka (kongruent) eller vara motsägelsefull med den verbala kommunikationen. LÄS MER