Sökning: "Active engagement"

Visar resultat 1 - 5 av 312 uppsatser innehållade orden Active engagement.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. Testing a contemplative landscape method to design a stress-reducing therapeutic landscape for the Mellanorrlands Hospice

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anna Artemeva; [2024]
    Nyckelord :Therapeutic garden; contemplation; stress reduction; palliative care; hospice centre;

    Sammanfattning : This thesis explores the effectiveness of the Contemplative Landscape Method (CLM) in designing a stress-reducing therapeutic landscape for Mellanorrlands Hospice, aimed at improving the well-being of palliative care patients. With the increasing importance of palliative care due to an ageing population and the growing demand for hospice services, this study addresses the pressing need for therapeutic landscapes that make a positive contribution to the emotional and psychological health of patients and staff. LÄS MER

  3. 3. “LIVE, BREATHE, TESLA” : En kvalitativ studie om gemenskap och kundlojalitet i Teslas svenska Facebook-community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Shajan Bakir; Joel Arvid Olai; [2024]
    Nyckelord :brand community; customer loyalty; Tesla; Facebook;

    Sammanfattning : The primary objective of the research was to examine the motivations behind members’ participation in Tesla’s online community on Facebook and explore how member interaction influences engagement and loyalty towards Tesla. The emergence of new technologies has intensified the complexity of understanding user behaviors. LÄS MER

  4. 4. Påverkar medlemmarnas engagemang uppfattningen av medlemskap, förtroende och socialt kapital? : en komparativ studie mellan olika engagemangsnivåer bland medlemmar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lukas Hüllert Åkesson; Gabriella Ivedal; [2024]
    Nyckelord :kooperativ; medlemskap; förtroende; socialt kapital; lantbrukskooperativ; skogskooperativ;

    Sammanfattning : Sverige är unikt som land med sin höga andel skog av den totala ytan, 75% utgörs av jord- och skogsmark, vilket motsvarar 30,9 miljoner hektar. Det gör att skogsnäringen har en viktig roll för Sverige, både för handeln, exporten och sysselsättningen inom landet. LÄS MER

  5. 5. Business Model Innovation for Energy Communities : A Cross-Comparative Analysis with the Business Model Canvas in the Swedish energy market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sohel Abdu; [2024]
    Nyckelord :Energy Communities; Renewable Energy Systems; Business Model Canvas Innovation; Swedish Energy Policy; Prosumer engagement; Circular Energy Economy; Smart Energy Technology; Sustainable Energy Transition.; Energigemenskaper; Förnybara Energisystem; Affärsmodells Canvas Innovation; Svensk Energipolitik; Prosumer engagemang; Cirkulär Energi Ekonomi; Smart Energiteknik; Hållbar Energi Övergång;

    Sammanfattning : This thesis undertakes a thorough exploration of business models for energy communities, specifically tailored to the unique requirements of the Swedish energy sector. Its objective is to identify and evaluate global business models for energy communities, focusing on their applicability within Sweden's regulatory, market, and socio-cultural contexts. LÄS MER