Sökning: "Active learning classroom"
Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade orden Active learning classroom.
16. Ett ämne under utveckling : Idrottslärares uppfattning och beskrivning av formativ bedömning
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study was to investigate upper secondary teachers' perception and description of formative assessment in the subject of sports and health, but also how they assess that the formative assessment develops the students' learning in the subject. Through a qualitative approach, the results have been developed via seven semi-structured interviews with active teachers in the subject of physical education and health, grades 7–9. LÄS MER
17. Geografilärares syn på undervisning om klimatförändringar : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Climate change is a current problem in the news and something that is happening in our society; thus, geography teachers must educate students about it. According to my past teaching experience, many high school students lack a deep understanding of climate change, and many geography teachers are unsure of how to educate students on climate change. LÄS MER
18. Undervisning om klimatförändringar. Att möta missförstånd, oro och engagemang
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : Climate change is a current, multidimensional, and complex issue included in the Swedish upper secondary school biology curriculum. Considering that this issue holds many inherent aspects beyond the scientific concepts, and causes anxiety among young people, questions of how to successfully teach about climate change arise. LÄS MER
19. Kooperativt lärande i Hem- och konsumentkunskap. : En kvalitativ intervjustudie med lärare som praktiserar metoden.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Kooperativt lärande (KL) är ett strukturerat samarbete mellan elever som ökar elevaktiviteten i klassrummen, är socialt utvecklande, leder till inkludering och ökar engagemanget bland eleverna. Eleverna drar nytta av varandras kunskaper utifrån samarbete vilket ökar deras måluppfyllelse och arbetssättet stärker läraren som ledare i klassrummet. LÄS MER
20. Fysikundervisning på lekplatsen : Möjligheter och utmaningar med lekplatsfysik i de tidiga skolåren
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Scientific concepts can be abstract for students in the younger school years. By using the playground that is a part of students’ everyday life you can investigate physical phenomena in a way that are close to the students. LÄS MER