Sökning: "Active learning classroom"

Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade orden Active learning classroom.

  1. 16. Ett ämne under utveckling : Idrottslärares uppfattning och beskrivning av formativ bedömning

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Brandin Henrque; [2023]
    Nyckelord :formative assessment; Sports and health; learning; feedback.;

    Sammanfattning :   The purpose of the study was to investigate upper secondary teachers' perception and description of formative assessment in the subject of sports and health, but also how they assess that the formative assessment develops the students' learning in the subject. Through a qualitative approach, the results have been developed via seven semi-structured interviews with active teachers in the subject of physical education and health, grades 7–9. LÄS MER

  2. 17. Geografilärares syn på undervisning om klimatförändringar : En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Sara Habib; [2023]
    Nyckelord :Geografiundervisning i gymnasiet; Klimatförändring; ämnesdidaktik; pedagogisk; lektionsplanering; Geografiundervisning i gymnasiet.;

    Sammanfattning : Climate change is a current problem in the news and something that is happening in our society; thus, geography teachers must educate students about it. According to my past teaching experience, many high school students lack a deep understanding of climate change, and many geography teachers are unsure of how to educate students on climate change. LÄS MER

  3. 18. Undervisning om klimatförändringar. Att möta missförstånd, oro och engagemang

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Lina Karlsson; Julia Qviller; [2022-12-14]
    Nyckelord :Klimatförändringar; undervisningsmetoder; missförstånd; värdeskapande lärande; samhällsfrågor med naturvetenskapligt innehåll.;

    Sammanfattning : Climate change is a current, multidimensional, and complex issue included in the Swedish upper secondary school biology curriculum. Considering that this issue holds many inherent aspects beyond the scientific concepts, and causes anxiety among young people, questions of how to successfully teach about climate change arise. LÄS MER

  4. 19. Kooperativt lärande i Hem- och konsumentkunskap. : En kvalitativ intervjustudie med lärare som praktiserar metoden.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Kristina Elgán; Karin Johansson; [2022]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; Hem- och konsumentkunskap; Strukturer; Strategier; Grundprinciper; Samarbetslärande; Samarbetsinlärning; Grupparbete;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Bakgrund Kooperativt lärande (KL) är ett strukturerat samarbete mellan elever som ökar elevaktiviteten i klassrummen, är socialt utvecklande, leder till inkludering och ökar engagemanget bland eleverna. Eleverna drar nytta av varandras kunskaper utifrån samarbete vilket ökar deras måluppfyllelse och arbetssättet stärker läraren som ledare i klassrummet. LÄS MER

  5. 20. Fysikundervisning på lekplatsen : Möjligheter och utmaningar med lekplatsfysik i de tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Granholm; [2022]
    Nyckelord :investigating education; outdoor education; physics; playground physics; undersökande arbetssätt; utomhusundervisning; fysik; lekplatsfysik;

    Sammanfattning : Scientific concepts can be abstract for students in the younger school years. By using the playground that is a part of students’ everyday life you can investigate physical phenomena in a way that are close to the students. LÄS MER