Sökning: "Active learning classroom"

Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden Active learning classroom.

  1. 21. Skriva med digitala hjälpmedel eller för hand? : En studie om elevers skrivutveckling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Swärd Willman; Lovisa Netzel; [2022]
    Nyckelord :writing development analog writing tools; digital tools; traditional writing instruction.;

    Sammanfattning : Traditional writing instruction is disappearing increasingly and digital aids are taking over writing instruction. Research highlights the benefits of having students write by hand because it promotes learning. Unlike having students write with digital tools that are not as favorable. LÄS MER

  2. 22. Delaktighet i undervisning : – En kvalitativ studie om vilken innebörd delaktighet har för speciallärare som undervisar elever med autism i kombination med intellektuell funktionsnedsättning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Davor Delic; Maritha Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Student participation; special-needs teachers; participation; teaching; autism; intellectual disability; Student participation; speciallärare; delaktighet; undervisning; autism; intellektuell funktionsnedsättning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att alla elever har rätt till undervisning där de utvecklas efter sina förutsättningar, styrks i styrdokumenten. Särskolan är framvuxen ur olika traditioner som genom åren haft skiftande syn på individer som kan tas för avvikande eller annorlunda. LÄS MER

  3. 23. Relationsskapande i när- ochdistansundervisning : - Lärare-elev-relationer i det fysiska klassrummet och detdigitala klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linda Skoglund Olsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Upper secondary schools in Sweden went from classroom education to distance education due to the Corona pandemic. Research shows that teacher-student relationships are essential for students’ personal development and learning. LÄS MER

  4. 24. Aktiva högstadieelever : En litteraturstudie av effekter av aktiva lärmetoder i naturvetenskaplig undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Erica Newkumet; [2022]
    Nyckelord :active learning; science; junior high school; year 7-9; problem based learning; peer instruction; just-in-time teaching; flipped classroom; aktivt lärande; naturvetenskap; högstadiet; årskurs 7-9; problembaserat lärande; peer instruction; just-in-time teaching; flippat klassrum
;

    Sammanfattning : Många studier har genom åren visat på effektiviteten av aktiva lärmetoder hos studenter på universitet och senare även i undervisning av små barn. Effekten av dessa metoder på högstadieungdomar är däremot inte väl kända. LÄS MER

  5. 25. Sambandet mellan klassrumsmiljön och elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Karin Dusky; [2022]
    Nyckelord :Good learning environment; language development; pedagogical leadership; relationships.; Klassrumsmiljö; pedagogiskt ledarskap; relationer; språkutveckling; studiero.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att få kännedom om hur studiero i klassrummet är kopplat till elevers språkutveckling. Den språkliga utvecklingen är nödvändig för eleverna och för att den ständigt ska kunna utvecklas behövs en lugn och trygg klassrumsmiljö där undervisningen ska kunna bedrivas på bästa möjliga sätt. LÄS MER