Sökning: "Activity triangle"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Activity triangle.

  1. 1. Elevers perspektiv på delaktighet i grundsärskolans undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Sixten Lyckborn; [2023]
    Nyckelord :Delaktighet; elever; intellektuell funktionsnedsättning; undervisning; grundsärskola;

    Sammanfattning : This research aims to contribute to an understanding of pupils´ perspective of participation in compulsory education for pupils with intellectual disabilities. The method used in the research was focus group interviews. The group consisted of twelve pupils who all attend the same school. LÄS MER

  2. 2. Value flow mapping of the material flow at Proton Finishing ALSAB`s warehouse

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Izabell Martinelle; Lisa Nordstrand; [2023]
    Nyckelord :Värdeflödeskartläggning av materialflödet hos Proton Finishing ALSABs lager;

    Sammanfattning : Proton Finishing ALSAB (hereinafter referred to as ALSAB) is a company located in Anderstorp and active in surface treatment and powder coating. ALSAB is part of the Proton Finishing group and was acquired in 2020 and is therefore the newest facility of their total of five facilities. LÄS MER

  3. 3. Ett kritiskt förhållningssätt till IKT och digitala verktyg i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare resonerar kring IKT, digitala verktyg och källkritik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Frohm Lisabeth; Albertsson Julia; [2022]
    Nyckelord :Activity triangle; digital tools; ICT; source criticism; preschool teacher.; Aktivitetstriangel; digitala verktyg; IKT; källkritik; förskollärare.;

    Sammanfattning : In today's society, the use of digital tools and social media is increasing. Therefore, we want to study how preschool teachers express their use of digital tools, and how they describe a source-critical approach in relation to children's usage of information communication technology (ICT). LÄS MER

  4. 4. Småhusområdet Södra Lindbacken : ett gestaltningsförslag för samägda utomhusmiljöer i ett småhusområde där människor i alla åldrar kan trivas

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lisa Blomkvist; Julia Åstrand; [2020]
    Nyckelord :landskapsarkitektur; gestaltningsförslag; social hållbarhet; Uppsala; bostadsnära utemiljöer; ålderspreferenser; samfälligheter;

    Sammanfattning : De gemensamma grönområdena måste vara tillräckligt attraktiva för att locka ut invånare i stadsdelar där majoriteten består av småhus med egen trädgård för att njuta av de goda effekterna som kommer från spontana möten i gemensamma utemiljöer. Syftet med denna avhandling var att undersöka preferenser för gemensamma utemiljöer hos människor i olika åldrar som bor i småhusområden och presentera detta i ett designförslag. LÄS MER

  5. 5. Att arbeta med musik i förskolan : En enkät- och intervjustudie om musik som ett didaktiskt verktyg för lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Marcus Östling; [2017]
    Nyckelord :didactic considerations; didactic tool; interview; music; preschool; questionnaire; didaktiskt verktyg; didaktiska överväganden; enkätstudie; förskola; intervju; musik;

    Sammanfattning : Music is not mentioned to a large extent in the curriculum for Swedish preschools (National Agency, 2016). Preschool teachers don’t have any guidelines to relate to in their planning and implementation of music activities. This creates a complexity when working with music. LÄS MER