Sökning: "Ad Perception"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Ad Perception.
1. Activism, Ads & Allyship: A Quantitative Study on Corporate Social Activism Communication and its effects on Consumers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis identifies three distinct ways in which brands communicate their socio-political activism stance. Further it analyses the effect of these types of Corporate Socio-Political Advocacy (CSA) communication on consumer perceptions and intentions. LÄS MER
2. Häxprocesserna som utställning: Malmö Museum och Peabody Essex Museum
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The thesis of this study is to point out by a hermeneutical phenomenological method how some objects are connected to the narrative of the witch trials in 16th ad 17th centuries. The study analyzes how museums as knowledge institutions relate to the use of history, objects and narratives when conveying historical events through objects. LÄS MER
3. Marknadsföring på YouTube, en bra idé för företagen? : En kvalitativ studie kring företags marknadsföring på YouTube och dess påverkan på kundens uppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker de negativa effekter marknadsföring på YouTube skapar och kopplar det till teorierna Ad Intrusiveness, Ad Irritation och Ad Avoidance. Studien undersöker även hur kundens uppfattning av ett företag påverkas av deras reklam på YouTube. LÄS MER
4. The Role of Language and Race Representation in Healthcare Communication and Its Effect on Message Perception : A Case Study on the Perception of English Versus Arabic Healthcare Communication in Cairo, Egypt
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Abstract Background: Healthcare communication by nonprofit organizations, such as the WHO, is facing challenges in today’s interconnected world. Healthcare communication has profound impact on human lives, such as on well-being. LÄS MER
5. The Creator Effect: A quantitative study of the impact on consumer perceptions and judgements when exposed to an AI-created advertisement
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Artificial intelligence is expected to disruptively change the future of marketing, and the benefits of the technology are widely known. However, despite a general skepticism around AI, there is still a lack of research investigating consumer perceptions in the field. LÄS MER