Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Managing Projects for New Product Development: Fixed, Flexible, or Mixed Approaches? : A Study on Suitability Decisions

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Klas Forsberg; Adam Willman; [2023]
    Nyckelord :New Product Development; Traditional-; Agile-; Hybrid Project Management; Physical Products; Suitability Assessment.; Ny produktutveckling; traditionell projektledning; agil projektledning; hybrid projektledning; fysiska produkter; lämplighetsbedömning.;

    Sammanfattning : Businesses within the physical product domain seek to transform the way they manage new product development, through more flexible approaches. Traditionally, this was done through a fixed approach, characterized by linear and rigid workflow. LÄS MER

  2. 2. Nutidens Kina i Sverige : En läromedelsanalys av Kinas nutidshistoria i svenska läroböcker för ämnet historia

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudier

    Författare :Adam Lockner; [2019]
    Nyckelord :Historiebruk; Diskursanalys; Kina; “Den andre”; Bilder; Orientalism; Läroböcker;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka vilka bilder av det nutida Kina, och vilket historiebruk som förmedlas i sju svenska läroböcker för gymnasieskolans historieämne. Detta görs genom en kvalitativ text- och bildanalys som delas in i två delar; en orientalistisk diskursanalys om skapandet av “den andre” utifrån Hägerdals två teoretiska begrepp Exotism, i denna undersökning kallad “Den andre”, och Positionell överlägsenhet, samt Klas-Göran Karlssons historiebrukstypologi. LÄS MER

  3. 3. LÄRANDEPOTENTIAL & HISTORIEBRUK I DATORSPEL : En kvalitativ analys av Crusader Kings 2 möjligheter för lärande och historia ämnet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Adam Nordqvist; [2017]
    Nyckelord :Video games; History; Teaching potential; Uses of History; Datorspel; Historia; Lärarpotential; Historiebruk;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur ett videospel som heter Crusader Kings 2 använder historia. Studien kommer också att titta på den potential videospel kan ge som pedagogiskt verktyg för lärande. Detta har analyserats i nära relation till den svenska läroplanen för ämnet historia på gymnasiet. LÄS MER