Sökning: "Adam Melin"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Adam Melin.
1. Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Beyond the Bin: Dumpster Diving as an Alternative Consumer Practice - Investigating the Motivations and Methods of Urban Foragers Course: BUSN39 Business Administration: Degree Project in Global Marketing - Master level Authors: Adam Christensson and Vendela Melin Supervisor: Annette Cerne Keywords: Dumpster diving, Social movement, Consumer resistance, Theory of planned behavior (TPB). Purpose: The study investigates dumpster diving motivations, methods, and its role as a resistance against conventional consumption patterns. LÄS MER
2. Vem får göra vad på “Sporten”? - En kvantitativ innehållsanalys om kvinnliga och manliga journalisters utrymme i Sportbladet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to investigate the representation in physical space of female sportswriters over a period of five years in the printed sports supplement of the Swedish newspaper Aftonbladet. We also investigated if women tend to write more about women and if men tend to write more about men. LÄS MER
3. Likabehandlingens samspel med miljökrav och korruption i offentlig upphandling
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Den offentliga upphandlingen i Sverige är ett omfattande område både juridiskt och ekonomiskt. Lagen är tänkt att vara ett precist redskap för att skapa klara riktlinjer för både den upphandlande myndigheten och för de anbudsläggande leverantörerna. LÄS MER
4. Varumärkesbyggande i innovativa småföretag - En fallstudie av tre små, svenska, innovativa B2B-företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur små, svenska, innovativa B2B-företag arbetar med sina varumärkebyggande aktiviteter genom att studera tre fallföretag verksamma inom olika branscher. En kvalitativ studie har genomförts med ett ontologiskt och objektivistiskt förhållningssätt. Forskningsansatsen är deduktiv. LÄS MER
5. Implementering av en användbar e-butik för tygmärken : En praktisk fallstudie av webbapplikationen Festing
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This report covers the development of the web application Festing and the results and experiences which have been reached and learned during the process. The purpose of the study was to examine how the selling of patches could be both simplified and improved by using an advanced web application designed with focus on usability. LÄS MER