Sökning: "Adam Rasmusson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Adam Rasmusson.

  1. 1. Fysisk aktivitet i fritidshemmet och pedagogers syn på hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Victor Rasmusson; Adam Olsson; [2023]
    Nyckelord :Barnfetma; elever; fritidshem; fysisk aktivitet; pedagoger; övervikt.;

    Sammanfattning : Denna studie tar upp ett ökat samhällsproblem, nämligen barnfetma och övervikt. Syftet med studien var att undersöka hur det svenska fritidshemmet främjar och ger möjlighet till fysisk aktivitet, samt vad fritidspedagoger erbjuder för aktiviteter på fritidshemmen och deras kompetenser inom fysisk aktivitet. LÄS MER

  2. 2. Melodiskt spel på kontrabas : Utvidgade möjligheter inom improvisation och ensemblespel med hjälp av stråke och sång.

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för jazz

    Författare :Svante Söderqvist; [2020]
    Nyckelord :double bass; jazz bass; jazz cello; arco playing; melodic improvisation; arco and vocals; arco jazz bass; kontrabas; jazzbas; jazzcello; stråkspel; melodisk improvisation; stråke och sång; stråkspel jazz;

    Sammanfattning : During my studies at the Royal College of Music in Stockholm I have been exploring how I can develop as an improviser and as an ensemble musician. The main focus has been to use more arco playing, but also to sing unison and in harmony with the bass in order to broaden my expression. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande i innovativa småföretag - En fallstudie av tre små, svenska, innovativa B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Rasmusson; Fredrik Larsson; Adam Wenhov; [2016]
    Nyckelord :Innovativa småföretag; Den strategiska varumärkesplattformen; Varumärkesbyggande; Varumärken; B2B; Brand Building; Brands; Small Innovative Companies; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur små, svenska, innovativa B2B-företag arbetar med sina varumärkebyggande aktiviteter genom att studera tre fallföretag verksamma inom olika branscher. En kvalitativ studie har genomförts med ett ontologiskt och objektivistiskt förhållningssätt. Forskningsansatsen är deduktiv. LÄS MER