Sökning: "Adapted media"

Visar resultat 1 - 5 av 291 uppsatser innehållade orden Adapted media.

  1. 1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikaela Pijpers; [2024-03-11]
    Nyckelord :Mediekunnighet; sociala medier-kunnighet; social media literacy; mediediskurs; skvallerkonto;

    Sammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER

  2. 2. Kan man lära gamla hundar att sitta? : En kvalitativ intervjustudie om fyra äldre människors användning av digitala skärmar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sofia Aspholm; [2024]
    Nyckelord :media-usage; elderly; uses and gratifications; affordances and constraints; adoption categories; digital screens.;

    Sammanfattning : The focus of this thesis is on how elderly people make use of digital screens. The study studies how these elderly individuals view their screen time and it highlights how they have adapted to an ever-changing media landscape. LÄS MER

  3. 3. Sociatjänsten som professionell destination : En intervjustudie om socionomstudenters inställning till socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Fiddeli Wihlborg; Minda Forsblom; [2024]
    Nyckelord :attitudes; employment; general public; media coverage; perception; social services; social work students; working conditions;

    Sammanfattning : The social services in Sweden currently face significant issues regarding recruitment and layoffs. A substantial portion of the public debate and media coverage casts a negative light on social services. The aim of this study is to examine the attitudes of future social workers towards social services as an employer. LÄS MER

  4. 4. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  5. 5. "Man blir en gladare och friskare människa av körsång" : En kvalitativ innehållsanalys om religiösa organisationers arrangerade aktiviteter och hur dessa marknadsförs

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Emilia Fransson; [2024]
    Nyckelord :Religious organizations; Activities; Internet; Website; Marketing; Content Analysis;

    Sammanfattning : The present study has two aims. Firstly, it investigates whether religious organizations in the Stockholm area have adapted and designed activities for different target groups. Secondly, it explores the means by which such activities are marketed. LÄS MER