Sökning: "Adaptivt lärande"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Adaptivt lärande.

  1. 6. "Lite grus är bra" : Komplexitetsledarskap och lärande i team

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Cecilia Lindeborg; Helena Wiberg; [2020]
    Nyckelord :Adaptivt utrymme; innovationsprocess; kollektivt lärande; komplexitetsledarskap; psykologisk trygghet; teamlärande;

    Sammanfattning : Innovationer är viktiga för organisationer som vill vara rustade för att möta olika förändringar. Den traditionella synen på ledaren som, ensam, tar rationella och korrekta beslut är inte längre funktionell. LÄS MER

  2. 7. Intensivträning i matematik med Vektor

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Gordon; Malin Wideheim; [2020]
    Nyckelord :digitala program; intensivundervisning; matematik; taluppfattning; vektor;

    Sammanfattning : I denna studie har vi gjort ett intensivträning för 13-åriga elever i matematiksvårigheter. I vårt arbete som specialpedagog i matematik hjälper vi eleverna i matematiska svårigheter. Vi arbetar direkt med eleven eller hjälper läraren att organisera utbildningen i klassrummet. LÄS MER

  3. 8. Dynamic Student Embeddings for a Stable Time Dimension in Knowledge Tracing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Clara Tump; [2020]
    Nyckelord :Knowledge Tracing; Exercise Recommendation; Adaptive Learning; Machine Learning; Word Embeddings; Dynamic Embeddings; Recurrent Neural Networks; Long Short-Term Memory Neural Networks; Kunskapsspårning; Uppgiftsrekommendation; Adaptivt Lärande; Maskininlärning; Ordvektorer; Dynamiska Studentvektorer; Recurrent Neural Networks; Long ShortTerm Memory Neural Networks;

    Sammanfattning : Knowledge tracing is concerned with tracking a student’s knowledge as she/he engages with exercises in an (online) learning platform. A commonly used state-of-theart knowledge tracing model is Deep Knowledge Tracing (DKT) which models the time dimension as a sequence of completed exercises per student by using a Long Short-Term Memory Neural Network (LSTM). LÄS MER

  4. 9. Lärande och ansvar : konsultrollen i en kontext av ständig förändring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologi

    Författare :Johanna Nilén; [2020]
    Nyckelord :Responsibility; lifelong learning; change as a state; learning agility; adaptive self-leadership; resilience; consultant; KIBS; Ansvar; livslångt lärande; förändring som tillstånd; agilt lärande; adaptivt självledarskap; resiliens; konsult; KIBS;

    Sammanfattning : I en omvärld i konstant förändring ställs det höga krav på individer, framför allt i kunskapsintensiva företag. Studien undersöker upplevelser och resonemang kring ansvar och lärande, hos individer som arbetar inom en konsultverksamhet. Att belysa hur en konsult ser på ansvar och livslångt lärande, i en kontext i ständig förändring. LÄS MER

  5. 10. DIGITALA LÄROMEDEL I PRAKTIKEN En kartläggning av lärares upplevelse av användningen av digitala läromedel i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Annie Petersson; Daniel Pettersson; [2019-07-11]
    Nyckelord :Adaptivt lärande; digitala läromedel; e-learning; pedagogik; TAM; teknisk kunskap; TPACK; ämneskunskap;

    Sammanfattning : Den svenska skolan digitaliseras och införskaffandet av digitala läromedel är en del av processen. När läromedlen börjar användas leder det till förändringar i undervisningen och i övrigt arbete. Förändringarna och dess konsekvenser för skolan behöver tydliggöras och de krav digitala läromedel måste uppfylla behöver klarläggas. LÄS MER