Sökning: "Adblock"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Adblock.

  1. 1. Profile-based comparison of user integrity and advertisement content when using different adblockers

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alice Ekblad; Anna Höglund; [2021]
    Nyckelord :Adblocker; profile-based; user integrity;

    Sammanfattning : Advertisements are a common way to increase the revenue for websites. All users, however, are not interested in exposing themselves to advertisements and instead avoids it by installing an ad-blocker extension to their browser. LÄS MER

  2. 2. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joel Weidenmark; [2020]
    Nyckelord :Acceptable Ads; Ad-noticeability; Ad-irritation;

    Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER

  3. 3. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Aras Emil Ali; Dulguun Tuvshintugs; [2020]
    Nyckelord :ad avoidance; ad block; video ads; pop-ups; banners; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity; reklamundvikande; annonsblockerare; videoannonser; pop-ups; banderoller; approach-avoidance; inattentional blindness; banner blindness; automaticity;

    Sammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER

  4. 4. Annonsblockerare och reklam på sociala medier : Konsten att nå ut till dem som inte vill nås

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Therese Josefsson; Viktoria Sigerud; [2018]
    Nyckelord :Adblocker; advertisement; commercial; influencer; social media; Annonsblockerare; annonser; influencer; reklam; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användandet av sociala medier som marknadsföringskanal har ökat under de senaste åren. Många företag använder i dagsläget sociala medier för att kommunicera med sina kunder och köpa annonsplatser på välbesökta domäner. LÄS MER

  5. 5. Kognitiv tillgänglighet på webben

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Amanda Ekelund; [2016]
    Nyckelord :Tillgänglighet; Kognitiv funktionsnedsättning; Kognitiv tillgänglighet; Riktlinjer; WCAG 2.0; Accessibility; Cognitive disabilities; Cognitive Accessibility; Guidelines; WCAG 2.0;

    Sammanfattning : Tillgängligt innehåll på webben är uppmärksammat sedan länge inom webbutveckling. Kognitiv tillgänglighet innebär att innehållet även är tillgängligt för användare med en kognitiv funktionsnedsättning. En person med kognitiv funktionsnedsättning har nedsatt förmåga att ta in och bearbeta information. LÄS MER