Sökning: "Adblock"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Adblock.
1. Profile-based comparison of user integrity and advertisement content when using different adblockers
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Advertisements are a common way to increase the revenue for websites. All users, however, are not interested in exposing themselves to advertisements and instead avoids it by installing an ad-blocker extension to their browser. LÄS MER
2. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER
3. ANTI-ADBLOCK : En kvalitativ studie om varför individer inte blockerar reklam på webben
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam anses vara lika gammal som mänskligheten och lika universell som kultur. Ur den synvinkeln är reklam en del av det sociala livet, där människor gör utbyten som gynnar båda parterna. Under de senaste decennierna har samma mänsklighet upplevt den digitala världens intensiva tillväxt, där idag nästan allt går att finna. LÄS MER
4. Annonsblockerare och reklam på sociala medier : Konsten att nå ut till dem som inte vill nås
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Användandet av sociala medier som marknadsföringskanal har ökat under de senaste åren. Många företag använder i dagsläget sociala medier för att kommunicera med sina kunder och köpa annonsplatser på välbesökta domäner. LÄS MER
5. Kognitiv tillgänglighet på webben
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Tillgängligt innehåll på webben är uppmärksammat sedan länge inom webbutveckling. Kognitiv tillgänglighet innebär att innehållet även är tillgängligt för användare med en kognitiv funktionsnedsättning. En person med kognitiv funktionsnedsättning har nedsatt förmåga att ta in och bearbeta information. LÄS MER